הרמטכ"ל: "לא נאפשר פגיעה בישראל, אם תתרחש נגיב בעוצמה"

בטקס לזכר חללי הצנחנים התייחס רא"ל אביב כוכבי לראשונה למצב הביטחוני על רקע הדיווחים על הסלמה אפשרית בצפון מצד איראן: "אנו מקיימים הערכות מצב על בסיס יומי ומקבלים החלטות מקצועיות ואחראיות"

חדשות כיפה גלעד כהן, חדשות כיפה 07/10/19 20:37 ח בתשרי התשפ

הרמטכ"ל: "לא נאפשר פגיעה בישראל, אם תתרחש נגיב בעוצמה"
הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, צילום: דובר צה"ל

על רקע הדיווחים על הסלמה אפשרית בצפון מצד איראן, הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, התייחס הערב (ב') לראשונה למצב הביטחוני. "אתגרים ביטחוניים ניצבו בפני ישראל בעבר וניצבים בפנינו גם היום. יכולנו להם בעבר, ואנו יכולים להם גם היום. לא נאפשר פגיעה במדינת ישראל - ואם תתרחש נגיב בעוצמה", אמר בטקס התייחדות לזכר חללי חטיבת הצנחנים.

רא"ל כוכבי הוסיף: "אנו פוקחים שבע עיניים, מקיימים הערכות מצב על בסיס יומי ומקבלים החלטות מקצועיות ואחראיות המובילות לתקיפה וסיכול של איומים, לצד שמירה על איזונים".

הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס אתמול לראשונה מאז הבחירות. כשנתניהו קיבל את המנדט להרכיב ממשלה, הוא הזכיר את איראן בדבריו בבית הנשיא. נתניהו אמר אז: "האתגר הראשון הוא אתגר ביטחוני, וכולכם רואים את התעוזה והחוצפה של איראן. את העובדה שהיא תוקפת באופן גלוי בסעודיה ולא רק שם. היא תוקפת את נתיבי השיט, היא תוקפת במרחבים גדולים מאוד, היא תוקפת אותנו מעיראק, מסוריה, מלבנון, מעזה. היא תוקפת את הקהילה הבינלאומית בעזות מצח הולכת וגוברת עם אמצעי נשק מדוייקים שאנחנו מתריעים בפניהם והם מופנים גם כלפינו".

באותו אירוע הוסיף נתניהו: "צריך ממשלה רחבה כי מול האתגרים של איראן והנשק המדוייק שמכוון כלפי ישראל אנחנו צריכים להקצות משאבים גדולים מאוד כדי לבנות לישראל את אושיות הביטחון הנדרשות. זה דורש הסכמה לאומית רחבה, זה לא מהלך קל מבחינת ההחלטות, זה דורש ממשלה של כתפיים רחבות".