ארגון השמאל עתר- והרס בתי המחבלים הוקפא

בית המשפט הוציא צווי הריסה לבתי רוצחיו של דביר שורק הי"ד, אך בעקבות עתירת 'המוקד להגנת הפרט' לבג"צ - הצו הוקפא עד לדיון בעניין. ארגון 'בצלמו' המייצג את משפחת שורק: "בג"צ מונע ממערכת הבטחון להלחם בטרור"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/10/19 13:28 ז בתשרי התשפ

ארגון השמאל עתר- והרס בתי המחבלים הוקפא
דביר שורק הי"ד, צילום: באדיבות המשפחה

לאחר מאבק ממושך של ארגון 'בצלמו' ומשפחת שורק, הוצאו צוי הריסה לשנים מבתי הרוצחיו של דביר שורק הי"ד, שנרצח בסמוך לקיבוץ מגדל עוז לפני כחודשיים. הצו הוצא לבתיהם של  שני חברי החוליה שביצעו את הפיגוע בפועל. בהתאם, משפחות המחבלים הגישו השגה שנדחתה ואלוף הפיקוד חתם בשבוע שעבר על צו ההריסה הסופי.

כעת מתברר כי "המוקד להגנת הפרט", ארגון  הממומן על ידי הקרן החדשה לישראל, עתר לבג"צ כנגד ההריסה, והיום (א') בהחלטתו קבע בג"צ כי ההרס יוקפא עד להודעה חדשה. כמו כן נקבע, כי דיון נוסף בעניין יתקיים רק בעוד שלשה שבועות.

ב'בצלמו' מציינים כי בשנים האחרונות נוהג בג"צ בדרך קבע להתערב בהליכי הרס בתי מחבלים ומקפיא את ההרס שוב ושוב, לעיתים לחודשים ארוכים ובכך פוגע בהרתעה, זאת, בניגוד גמור לדו"ח וועדת שני ולהמלצות גורמי הביטחון, שקבעו מפורשות בדו"ח כי קיימת חשיבות בהרתעה מיידית. לפי 'בצלמו', קיימת אפשרות שבג"צ ימנע את הריסת בתי המחבלים באופן מיידי וייתכן שאף לא יאשר כלל את ההרס. בשבוע שעבר צה"ל הוציא צווי הריסה נוספים  לשני בתי המחבלים שסייעו לחוליה כאשר בנוסף נבדקת האפשרות להוצאת צו הריסה לביתו של חבר החוליה החמישי.

מארגון בצלמו המייצג את משפחת שורק נמסר: "על מערכת המשפט לעשות הכל כדי להלחם בטרור. לא מדובר בדיון על תקציבים שיכול להדחות אלא בחיי אדם. לצערי מתברר שהמערכת המשפטית ובעיקר בג"ץ מונעים ממערכת הביטחון להלחם ביד ברזל בטרור. אנו נפעל בכדי שדיון בבג"ץ ככל שתוגש עתירה כנגד ההרס יתבצע בתוך 24 שעות."

ח''כ אופיר סופר (ימינה) צייץ בטוויטר בעקבות צו המניעה: "‏לצערי בג''ץ שוב בוחר להגן על על משפחתם של מחבלים במקום לנהוג בצורה צודקת. הרס ביתם של המחבלים שרצחו את דביר שורק הי''ד זה הדבר הנכון, גם לפי גורמים במערכת הביטחון וגם לפי השכל הישר. טוב יעשה בג''ץ אם יפסוק כך בדיון הבא בנושא ומוטב גם שיחדול מלהתערב בצורה אגרסיבית בענייני ביטחון."