נתניהו: חשפנו אתרים באיראן עם חומר גרעיני

ראש הממשלה נתניהו הציג במסיבת עיתונאים ראיות כי איראן הפרה את הסכם הגרעין, וכן אתרים בהם הסתירה איראן חומר גרעיני. יו"ר כחול לבן, בני גנץ, מתח ביקורת על החשיפה: "שימוש במידע ביטחוני לצורכי תעמולה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/09/19 18:36 ט באלול התשעט

נתניהו: חשפנו אתרים באיראן עם חומר גרעיני
מתקפה על סמוטריץ'. נתניהו, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

ראש הממשלה נתניהו מסר הערב (ב') הצהרה על תכנית הגרעין האיראני, וסיפר כי ישראל חשפה אתרים ברחבי איראן בהן מפתחת איראן את תכנית הגרעין שלה, על אף הסכם הגרעין שחתמה עם המעצמות. נתניהו אמר: "אני חושף היום עוד דברים על תכנית הגרעין של איראן, מדובר באתרים סודיים בתכנית הגרעין של איראן – אתר לפיתוח נשק גרעיני. איך שעלינו על זה התחילו שם בעבודות הסתרה".

"האיראנים השמידו את הראיות כי הם ידעו שעלינו עליהם. כל פעם הם מסתירים ואנחנו חושפים", הוסיף עוד ראש הממשלה: "מה שיש לי להגיד לטהראן זה שישראל יודעת מה אתם עושים, איפה אתם עושים ונמשיך לחשוף את השקרים שלכם". 

ההודעה של נתניהו הגיעה בעקבות הודעת הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית היום, כי כי איראן מרכיבה צנטריפוגות מתקדמות, ולמעשה מפרה את הסכם הגרעין. 

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, מתח ביקורת על נתניהו: "איראן גרעינית היא סכנה ליציבות האזור, במלחמה מולה אין קואליציה ואופוזיציה. תמוהה העובדה שהמידע מפורסם שעות בודדות לאחר קריסת חוק המצלמות. השימוש של נתניהו במידע ביטחוני רגיש לצורכי תעמולה מעיד על שיקול דעת לקוי. גם בימיו האחרונים כראש ממשלה נתניהו דואג רק לנתניהו".

בתגובה לדברי גנץ מסר גורם מדיני: "גורמי המקצוע המליצו לראש הממשלה למסור הודעה על טורקוזאבאד ועל האתר החדש באבדה, מיד לאחר מסיבת העיתונאים של מנכ"ל סבא"א שחזר מטהראן".