סמוטריץ' קורא לנתניהו: "הגיע הזמן לגבות מחיר מהטרוריסטים"

לאחר הפיגוע בעין דני, בו נפצעו אב ושני ילדיו באורח קשה וקשה מאוד, שר התחבורה וחבר הקבינט קורא לפעול נגד הטרור: "איכות החיים של הערבים לא שווה נרצח אחד שלנו". כחול לבן ביטלה סיור בחירות. אשכנזי: "זה לא הזמן. מתפלל לשלום הפצועים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/08/19 11:16 כב באב התשעט

סמוטריץ' קורא לנתניהו: "הגיע הזמן לגבות מחיר מהטרוריסטים"
סמוטריץ, צילום: פלאש 90. נעם רבקין פנטון

שר התחבורה וחבר הקבינט, בצלאל סמוטריץ', קורא לאחר הפיגוע בעין דני שבבנימין, בו נפצעו שלושה ישראלים, לפעול נגד הטרור: "בזמן שאנחנו עסוקים באירן ובגבול עזה יהודים יקרים נפגעים שבוע שבוע ביהודה ושומרון. זה חייב להפסק!
אדוני ראש הממשלה הגיע הזמן לגבות מחיר. המחבלים מקבלים גיבוי מהרשות הפלסטינית, נתפסים כגיבורים בציבור שלהם ונכנסים לכלא בתנאים טובים.
את הרשות הפלסטינית המסיתה לטרור צריך לפרק, את התקווה שלהם צריך לגדוע, ולחזור לקחת אחריות ולהחיל ריבונות בכל שטחי יהודה ושומרון. 
צריך לאמץ את המלצות הוועדה שהקים השר ארדן ולהרע את תנאי המחבלים בכלא.
יש להחזיר את המחסומים ביהודה ושומרון באופן מידי. איכות החיים של הערבים לא שווה נרצח אחד שלנו.

"קול דמי אחינו, אחיותינו, ילדינו והורינו זועקים מן האדמה וזה לא יכול להימשך!"

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, בחר לנצל את הפיגוע לתעמולת בחירות: "הפיגוע בבנימין הוא סטירת לחי מצלצלת לממשלת הכניעה של נתניהו, שבוחרת להפקיר את ביטחון אזרחי מדינת ישראל לטובת תשלומי שוחד לחמאס ולרשות הפלסטינית כדי לקנות שקט עד הבחירות. ממשלה שמפסיקה את שיפוץ כביש הדמים בעוטף עזה בטענה שנגמר הכסף, ומנגד מתחננת לאבו מאזן שיסכים לקבל 2 מיליארד ש"ח, לא ראויה לאמון הציבור.  בשעה קשה זו לבי עם הפצועים ובני משפחותיהם ואני מחזק את ידי צה"ל וכוחות הביטחון הנמצאים במצוד אחר המחבלים".

ח"כ גבי אשכנזי (כחול לבן): "הפיגוע בסמוך לדולב הוא אירוע קשה. אני מאחל החלמה מהירה לפצועים ומתפלל לשלומם. אני בטוח שצה״ל והשב״כ ישימו את ידיהם על המחבלים הנתעבים וימצו איתם את הדין". בכחול לבן ביטלו סיור של המפלגה בשוק התקווה, שאמור היה להתקיים כעת. אשכנזי אמר כי "בוקר של פיגוע זה לא הזמן לסיור בחירות".

אשכנזי

גבי אשכנזי צילום: יובל כהן אהרונוב

שר החינוך הרב רפי פרץ: "הפיגוע הנורא הבוקר בבנימין הוא פשע שמחייב תגובה, סומך על כוחות הביטחון כי יגיעו למחבלים בהקדם ויחסלו אותם. בניגוד לאויבנו, התגובה שלנו היא הוספת חיים. המענה האמיתי שלנו, זה בניין ויצירה. משרד החינוך בראשותי יאיץ את התכנון להרחבת הטיולים ליהודה ושומרון ואנחנו תובעים שעל חורבן והרס יבוא בניין - לאשר תכניות בנייה באופן מיידי ביהודה ושומרון. שולח החלמה מהירה לפצועים ומחזק את תושבי יהודה ושומרון וכוחות הבטחון".

ח"כ מוטי יוגב, תושב דולב, לאחר הפיגוע: "במקום בו יהודים מחפשים מים חיים וחיים, מחפשים ערבים רעים את המוות.
בשביל לעצור את גל הפיגועים, להציל ולהוסיף חיים, צריך לחזק את שליטתנו ביהודה ושומרון, לפגוע בראשי הטרור באופן מרתיע ולחזק את ההתיישבות היהודית".

ח"כ אופיר סופר: "רצף האירועים הקשים מחייב שינוי מדיניות ויד קשה יותר מול הטרור. יש להרוס בתי מחבלים באופן מיידי ואפקטיבי, כולל בתי מחבלים אשר גרמו לפציעה ולא למוות. אני קורא לרה"מ ושר הביטחון לנהוג יד קשה אל מול המחבלים וסייעניהם בכלל ובבתי הכלא בפרט!"

ראש מועצת בנימין, ישראל גנץ, במקום הפיגוע: "לא נאפשר לארגוני הטרור להדיר את רגלינו מלטייל במרחבי הטבע, הנוף והמעיינות של ארצנו. הגיע הזמן שגם ממשלת ישראל תתעורר, תיזום ולא רק תיגרר, ותשדר מסר של תקיפות, עוצמה וביטחון, כדי שאותם מפגעים יידעו שלא ניתן יותר לתקוף בנקל מטיילים שבאו לנפוש במעיינות. 
אני מצפה מראש הממשלה להבטיח את שלומם ובטחונם של תושבי יהודה ושומרון ולהפסיק להבטיח להחיל את הריבונות אלא גם לממש זאת".

ראש מועצת הר חברון, יוחאי דמרי, קרא לגירוש משפחות מחבלים: "ההחמרה במצב הביטחוני מחייבת תגובה הולמת, רצף האירועים מצביע על מגמה וגרירת רגליים אינה פתרון. גירוש משפחות הרוצחים לצד החלת ריבונות בשטחי C אלו צעדים ראשונים ומתחייבים. 
הטרור שואב עידוד מהצלחות ומי שלא יעצור פיגועים בעזה וביהודה ושומרון שלא יופתע מאירועים במרכזי הערים. הטרור לא ירתיע אותנו אנו נמשיך לטייל בכל מקום- בירושלים, בדולב, בנחל עוז, בגולן ובתל אביב כי המוטבציה לרצוח יהודים אינה צריכה סיבה. 
ליבנו ותפילותינו לשלומם של הפצועים".

איתמר בן גביר מראשי עוצמה יהודית דורש מממשלת ישראל לחסל עוד היום את ראשי החמאס ביו"ש ובעזה, ולהטיל סנקציות מיידיות על ערביי יו"ש - סגר של הכפרים וביטול מיידי של כל אישורי העבודה.
לדבריו: "רק על ידי ענישה קולקטיבית - הן במישור הבטחוני על ידי חיסולים ממוקדים והן במישור הכלכלי על ידי ביטול כל אישורי העבודה, ניתן להביא לרגיעה לטווח ארוך".

בן גביר הוסיף: "בריטואל קבוע אחרי כל פיגוע יוצאים השרים ומדברים כמה חשוב לטפל בטרור, והגיע הזמן שראש ממשלת ישראל ושרי הקבינט יפסיקו להתנהל כצייצני טוויטר ויתחילו לעשות. טרור מנצחים במעשים ולא בדיבורים".

מפלגת 'ימינה' בתגובה לפיגוע הבוקר בדולב: "דם יהודי הפך להפקר. מדיניות ההכלה של פיגועי הרצח חייבת להיפסק. בין אם זה בעוטף עזה או ביהודה ושומרון - המחבלים לא נחים וישראל מכילה. 
את המציאות הבלתי נסבלת הזו חייבים לעצור: בהחזרת החיסולים, בהצבת מחסומים, בהריסת בתי מחבלים ובהחלת ריבונות ישראלית. עוד היום".

ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן בתגובה לפיגוע הקשה בדולב: "אנו שולחים איחולי החלמה מהירה לפצועים בפיגוע הקשה בדולב.
שוב טרור רצחני בערב שבת, שוב מחבלים בני עוולה פוגעים ביהודים תמימים, אוהבי הארץ ויקיריה ושוב ישנה תעוזה גדולה מצד המחבלים לפגוע בנו. המדינה חייבת לומר די לטרור הערבי! ההרתעה חייבת לחזור ומיד. הרס בתים מיידי, גירוש משפחות המחבלים,  "יבוש הביצה" במרכזי הערים הערביות. ומהצד השני  - לבנות עוד ועוד, להחיל ריבונות מלאה. לצערנו המשפט על היד הארוכה של צה"ל אינו רלוונטי עוד. תפיסת הרוצחים בפינצטה על ידי לוחמינו אומנם מרשימה אך אינה מספקת עוד-  האויב הערבי חייב להבין שברמה הלאומית לא משתלם לפגוע ביהודים ובישראל."