ראש העיר שדרות: "לצאת למבצע רחב כדי למגר את חמאס"

לראש העיר הדרומית, מוכת הרקטות, נמאס מסבבי הלחימה התכופים באזורו. לדבריו, אסור לממשלת "לחכות לתזמונים אחרים. רק כוח יכול לעצור אותם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/08/19 09:34 יז באב התשעט

ראש העיר שדרות: "לצאת למבצע רחב כדי למגר את חמאס"
ראש עיריית שדרות אלון דוידי, צילום: הדס פרוש/פלאש 90

ראש העיר שדרות, אלון דוידי, קרא הבוקר (א') לממשלת ישראל הורות על מבצע צבאי גדול ברצועת עזה, זאת על רקע הרקטות שנורו לכיוון הדרום בסוף השבוע האחרון.

"יש לצאת עכשיו למבצע רחב כדי למגר את חמאס, לא לחכות לתזמונים אחרים. רק כוח יכול לעצור אותם", אמר דויד בראיון לגלי צה"ל.

בליל שישי נשמעה אזעקה בעיר שדרות ובחלק מיישובי עוטף עזה. בהמשך דווח על שיגור אחד מכיוון עזה שיורט על ידי כיפת ברזל. צה"ל תקף בתגובה מטרות חמאס ואמש שוגרו שלוש רקטות, שחלק מאחד מהם פגע בחצר בית בשדרות.

בהמשך הלילה זיהה כוח צה"ל חולית מחבלים שניסתה לחצות את גדר המערכת. מסוק קרב וטנק פתחו לעברם באש. בצד הפלסטיני דיווחו על 3 הרוגים ופצוע אחד וכן על כך שנמשכים החיפושים אחר נפגעים נוספים בפעולת הטרור.

בחודש שעבר, בדיון מיוחד של ועדת החוץ והביטחון של הכנסת בדרום, השמיע דוידי אמירות דומות כשאמר כי "צריך לעשות מבצע נרחב כדוגמת צוק איתן על מנת להשיב את הביטחון וההרתעה, פעולה של יום-יומיים לא משיגה שום דבר, אדרבא מתסכלת את התושבים. בשדרות אני לא יכול לומר את המילים 'חזרה לשגרה', זו מילת גנאי". לדבריו, "המצב מורכב, אבל מי שמדבר, במיוחד עכשיו בתקופת בחירות כשמדברים, תדברו על פיתרון אמיתי. בסוף חיים פה אנשים שאוהבים את מדינת ישראל ואנחנו מודים על כל העזרה שאנחנו מקבלים".