חמאס קורא לפלסטינים ביו"ש לפתוח את בתיהם למרצחים

בחמאס ובחזית העממית הגיבו לביצוע הפיגוע הלילה בגוש עציון, בו נרצח דביר שורק הי"ד: "החלטת עמנו היא לגרש את הכובש מהגדה". על אף התשבחות, אף ארגון לא נטל אחריות לביצוע הרצח

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 08/08/19 12:56 ז באב התשעט

חמאס קורא לפלסטינים ביו"ש לפתוח את בתיהם למרצחים
מחבלי חמאס, צילום: פלאש 90. עבד רחים חטיב

ארגוני הטרור הפלסטיניים הוציאו הודעות ברכה לפיגוע הלילה בגוש עציון, בו נרצח דביר שורק הי"ד. יש לציין כי על אף הברכות והתשבחות לרוצחים, אף ארגון טרור עוד לא נטל אחריות לפיגוע, דבר שמחזק את החשד כי הרצח לא היה פעולה מתוכננת מראש על ידי אחד מארגוני הטרור.

בארגון החזית העממית אמרו כי "מבצע גוש עציון - תגובה טבעית לפשעי הכיבוש, התגובה מוכיחה שדרכי ההתנגדות הם היעילים ביותר נגד סיפוח הגדה המערבית". 

בחמאס הוציאו הודעה מאוחרת, אך אמרו כי "פיגוע עציון הוא המענה הגדול ביותר לניסיונות לספח את הגדה. החלטת עמנו היא לגרש את הכובש מהגדה. כך דובר חמאס בעזה חאזם קאסם. הקדימו אותו בברכות.

דביר שורק הי"ד

דביר שורק הי"דצילום: באדיבות המשפחה

עוד אמרו בחמאס: "הפיגוע הוא הוכחה לכישלון של הכיבוש לעצור את ההתנגדות ולכישלון מדיניות התיאום הביטחוני עם הרשות. האינתיפאדה של עמנו בגדה נמשכת".

ברשתות החברתיות הפלסטיניות קוראים לאזרחים באזור בו בוצע הפיגוע למחוק סרטוני אבטחה ממצלמות הפזורות בכבישים ובכפרים באזור, במטרה להקשות על כוחות הביטחון להתחקות אחר המחבלים.

 

כמו כן, בחמאס קוראים לאזרחים הפלסטינים לתת מחסה לרוצחים מבצעי הפיגוע, ולפתוח בפניהם את בתיהם, כפי שהיה עם המחבלים מהפיגוע באיזור התעשייה ברקן. בנוסף קוראים בחמאס לרשות הפלסטינית "להכווין את ההמון למאבק עממי".