נחשפו חברי הכנסת המבקרים אצל מחבלים הכלואים בישראל

228 ביקורים התקיימו בין השנים 2010-2012 אצל מחבלים הכלואים בבתי כלא בישראל, חלקם אצל רוצחי עשרות, שזכו לביקורים של ח"כים בעיקר מהרשימות הערביות, אך גם ממרצ ומהעבודה. נתניהו: "הרשימה מגלה עד כמה מעוותת ומסוכנת דרך השמאל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/08/19 21:27 ה באב התשעט

נחשפו חברי הכנסת המבקרים אצל מחבלים הכלואים בישראל
אסירים ביטחוניים בישראל, אילוסטרציה, צילום: חסן ג'די, פלאש 90

למעלה ממאתיים ביקורים אצל מחבלים בתוך שנתיים. כך עולה מרשימת הביקורים של ח"כים אצל מחבלים הכלואים בישראל, בין השנים 2010-2012, שנחשפה הערב (ג') בחדשות 12. בראש הרשימה נמצאים חברי המפלגות הערביות השונות, בראשם חנין זועבי ואיברהים סרסור, אך גם ח"כים ממרצ ומהעבודה, כמו חיים אורון והיו"ר הנוכחי של העבודה, עמיר פרץ.

הביקורים נערכו בבתי הכלא השונים בישראל, כאשר חלקם נערך אצל מי שנחשבים מנהיגים פלסטיניים, כמו מרואן ברגותי, וחלקם אצל מחבלים שרצחו עשרות רבות של ישראלים, כמו אחד ממתכנני הטבח במלון פארק, עבאס א-סייד.

בעקבות חשיפת רשימת הביקורים הארוכה הגיבו הערב גורמים בימין בזעם. ראש הממשלה נתניהו כתב כי "‏הפרסום הערב על הביקורים שקיימו בעבר חברי כנסת ממפלגות השמאל אצל מחבלים מורשעים שרצחו יהודים, מגלה עד כמה מעוותת ומסוכנת דרך השמאל.
מאז 2016, בזכות המדיניות של הליכוד וההחלטה בכנסת שהובלתי יחד עם השר גלעד ארדן, עצרנו את הביקורים האלה. זאת מהות ההבדל בין ימין חזק לשמאל חלש".

השר לשעבר נפתלי בנט כתב: "מאות ביקורי חברי הכנסת מהמפלגות הערביות אצל רוצחי גברים, נשים, ילדים ותינוקות ישראלים היא זוועה מוסרית למדינת ישראל ולכנסת ישראל. מדובר בארכי-רוצחים מהסוג הנורא ביותר. הנפנוף של משפטנים ב״זכויות אדם״ ו״חופש התנועה״ היא הבל מוחלט אל מול הכתם המוסרי והנזק הרתעתי. ככה לא מושלים".

האשימה את צה"ל בפשעי מלחמה

עשרות ביקורים אצל מחבלים. חנין זועביצילום: פלאש 90. הדס פרוש

גם רשימת הימין המאוחד הגיבה לדברים: "לא זכויות אדם אלא הגנה על טרוריסטים. חברי הכנסת של הרשימה המשותפת ושל מרצ הפכו לבני בית אצל האסירים הביטחוניים - רוצחים שדם יהודים על ידיהם. 
עבור ״המחנה הדמוקרטי״, ״שוחרי השלום״, רוצחי המונים זה הומני.
עם המפלגות האלו כחול-לבן רוצים להקים ממשלה. ככה נראית פוסט-ציונות. 
גנץ, לתשומת ליבך".

מהרשימה המשותפת נמסר בתגובה לפרסום: "ביקורי האסירים תמיד היו גלויים כמו מטרתם: לוודא שזכויות האדם אינן מופרות. כל ביקור נעשה בתיאום לשכת השר לביטחון פנים גלעד ארדן. הדלפת רישום שהסתיים לפני שלוש שנים בזמן מערכת בחירות הוא ניסיון שקוף לפגוע בייצוג הפוליטי של החברה הערבית כדי לשמר את קואליציית הימין. מדינת ישראל אמנם מתיימרת להיות דמוקרטיה, אך כובשת עם אחר ושוללת זכויות בסיסיות של פלסטינים בתוך כותלי בית הכלא ומחוצה להם. בניגוד לחוק הבינלאומי, האסירים הפלסטינים כלואים בשטח ישראל אף שנעצרו בשטחים כבושים ונשפטו תחת משטר צבאי. נמשיך לדאוג לזכויות אדם - בתוך מדינת ישראל ובשטחים הכבושים".

מעמיר פרץ, יו"ר רשימת העבודה-גשר, נמסר בתגובה: "הביקורים נעשו למען ביטחון המדינה בנושאים שלא ניתן להרחיב בהם. כל הפגישות נעשו בידיעה בדיווח לדרגים הגבוהים ביותר במערכת הביטחון".