ראש השב"כ לשעבר: "סיפוח שטחי C יוביל למרחץ דמים"

יורם כהן התייחס לדיון על סיפוח השטחים שבשליטה ישראלית ביהודה ושומרון: "יש ללכת למהלכים של צמצום הכיבוש". על פציעת החיילים בגבול עזה: "תגובה ישראלית יכולה להביא לסבב של מאות רקטות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/08/19 10:43 כט בתמוז התשעט

ראש השב"כ לשעבר: "סיפוח שטחי C יוביל למרחץ דמים"
ראש השב"כ לשעבר, יורם כהן, צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

הדיון על סיפוח, או החלת ריבונות, על שטחי C ביהודה ושומרון, התעורר בשנים האחרונות, ובחודשים האחרונים ביתר שאת, בעיקר לאחר פרסום תכנית הקבינט לבנייה פלסטינית מוסדרת בשטחי C, במקביל לבנייה ישראלית. 

ראש השב"כ לשעבר, יורם כהן, התייחס הבוקר לנושא בראיון בגלי צה"ל, ושלל בתוקף החלת ריבונות ישראלית בשטחי C, וטען כי זהו מהלך שיגרור "מרחץ דמים מיותר". עוד הוסיף ראש השב"כ לשעבר: "יש ללכת למהלכים של צמצום הכיבוש ביהודה ושומרון, לשפר את התחבורה, לשפר את העבודה, וגם העברת שטחים מ-B ל-A (הרשות הפלסטינית)". 

כהן התייחס גם לתקרית הלילה בגבול רצועת עזה, בה חדר מחבל לשטח ישראל ופצע קצין ושני לוחמי צה"ל, לפני שחוסל. לדברי כהן, "תגובה ישראלית יכולה להביא לסבב של מאות רקטות. ייתכן שההרתעה שלנו נפגעה בגלל העובדה שלא רצינו להתדרדר למערכה גדולה או מלחמה", אמר.

בנייה פלסטינית בלתי חוקית בשטחי C

בנייה פלסטינית בלתי חוקית בשטחי Cצילום: ללא

בהמשך, התייחס לחטיפתם של אורון שאול והדר גולדין הי"ד, בזמן מבצע צוק איתן, ואמר כי "ישראל לא יכולה למנוע חשמל, דיג ומעבר פועלים לעזה כדי להחזיר את הבנים". היום מלאו חמש שנים לחטיפתו של הדר גולדין בידי חמאס.

הוא הוסיף כי קביעת צה"ל ששאול וגולדין אינם בין החיים היא קביעה מבוססת, וטען כי חילופי שבויים אפשריים בזמן שיש שבוי חי בצד השני: "בזמן אמת, קביעת צה"ל שמדובר בחללים ולא נעדרים, היא קביעה מבוססת. מלבד בן לאדן ודומיו, לא רואה בעיה בחילופי שבויים אם ישנה אפשרות להשיב אנשים חיים", אמר.

אביו של הדר גולדין, פרופ' שמחה גולדין, תקף את יורם כהן ואמר: "יורם כהן הוא האדם ששחרר את סינוואר והשאיר את בני בעזה בחתימת ההסכם. הוא מקבל את הנרטיב של החמאס".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן