בקרוב: המשפחות השכולות יהיו חלק מהליך הריסת בתי מחבלים

במשרד היועץ המשפטי לממשלה קיבלו את דרישת המשפחות, בדבר הצורך לקבל מידע ולהשמיע את קולן בהליך הסנקציות נגד מי שרצח את יקיריהם. נציגת המשרד: "ראוי לקיים חשיבה ממשלתית בין משרדית בנושא ובכוונתנו ליזום פעולה שכזו לאחר כינונה של הממשלה החדשה"

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 28/07/19 13:31 כה בתמוז התשעט

בקרוב: המשפחות השכולות יהיו חלק מהליך הריסת בתי מחבלים
המשפחות יקבלו מידע מוקדם. הריסת בית המחבל, צילום: דובר צה"ל

במשרד המשפטים מתכוונים לקדם יוזמה שתאפשר למשפחות שכולות לקחת חלק בהליך הריסת בתי המחבלים שרצחו את יקיריהם. כך עלה ממכתב ששלחה בנושא נציגת היועץ המשפטי לממשלה בתשובה לדרישת מספר משפחות נפגעות טרור.

"רצונן של משפחות נפגעי טרור לקבל מידע, להשמיע את קולן ולהישמע, בכל היבט הנוגע לאסון שפקד אותן, הוא רצון מובן וראוי לכבוד ולהתייחסות", כתבה ראש אשכול ביטחון ייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים ענת אסיף בתשובה לפניית המשפחות באמצעות ארגון בצלמו.

בהמשך היא ציינה כי במשרד היועמ"ש "סבורים כי ראוי לקיים חשיבה ממשלתית בין משרדית בנושא ובכוונתנו ליזום פעולה שכזו לאחר כינונה של הממשלה החדשה, על מנת שתהא כתובת ברורה לפניות כאמור".

משפחת לוברסקי מחוץ לבית המשפט הצבאי

רוצים להיות מעורבים יותר. משפחת לוברסקי מחוץ לבית המשפט הצבאיצילום: תנועת "אם תרצו"

שורת משפחות שכולות, וביניהן משפחות קולמן שבנה נרצח בפיגוע דקירה בשנת 2018, משפחת לוברסקי שבנה רונן נפל בעת פעילות מבצעית במסגרת יחידת דובדבן בשנה שעברה, משפחתו של ינאי וייסמן שנרצח בשנת 2016 ומשפחות נוספות, פנו למשרד המשפטים בדרישה לקבל מידע מוקדם בנושא הריסת בתי המחבלים שרצחו את יקיריהם וכן על מנת שתינתן להם האפשרות להתערב בהליך המשפטי.

דבורה גונן מראשי פורום "בוחרים בחיים " של המשפחות השכולות  ופצועי פעולות האיבה ברכה על המהלך ואמרה כי המשפחות השכולות חייבות להיות חלק מהתהליך של המאבק במחבל ובמשפחתו. אמנם המשפחות  השכולות לא בחרו בכך. אולם משנחתה עליהם הגזרה זכותם המליאה להיאבק בכל תוקף ובכל דרך חוקית במי שפגע בהם וביקיריהם וחובה לתת להם מעמד משפטי בכל הליך נגד המחבל ומשפחתו. לא ייתכן שבני משפחת הנפגע יתעדכנו על ידי גורמים אשר אינם עוסקים ומעורבים בתהליכים אלו או יצטרכו להתחנן על מנת לדרוש את עשיית הצדק עם המחבל ובמשפחתו".

מעו"ד מיכאל ליטווק, יועמ"ש תנועת בצלמו המייצג את המשפחות השכולות נמסר כי "מדובר בצעד חשוב והכרחי. אני גאה לייצג את המשפחות השכולות העומדות בגבורה ונלחמות על מנת לייצר הרתעה ולמנוע ממשפחות נוספות להיכנס למעגל השכול".