נתניהו: "פועלים להשגת רגיעה, אך מתכוננים להנחית על חמאס מכה צבאית שהם לא ספגו עד היום"

ראש הממשלה השתתף בטקס הממלכתי לציון חללי צוק איתן והתייחס למוכנות הישראלית ברצועת עזה: "איני יכול לפרט, אבל השותפים להכנות הללו שיושבים פה יודעים היטב שאלה אינם דברים בעלמא". על הנעדרים אמר: "מחויבים להחזירם הביתה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/07/19 18:25 כ בתמוז התשעט

נתניהו: "פועלים להשגת רגיעה, אך מתכוננים להנחית על חמאס מכה צבאית שהם לא ספגו עד היום"
נתניהו , צילום: פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף הערב (ג') בטקס האזכרה לחללי מבצע צוק איתן בהר הרצל והתייחס למצב הביטחוני ברצועת עזה ולסוגיית השבויים והנעדרים הישראלים.

"אנו פועלים להשגת רגיעה", אמר, "אבל אנו נערכים לצאת למערכה - למבצע צבאי רחב היקף שינחית מכה על החמאס והג’יהאד האיסלאמי. מכה צבאית שהם לא ספגו עד היום".

נתניהו הוסיף כי הוא אינו "יכול לפרט, אבל השותפים להכנות הללו שיושבים פה יודעים היטב שאלה אינם דברים בעלמא. אנו רוצים רגיעה, אנו נערכים למערכה". בנוגע להשבתם של החיילים והאזרחין המוחזקים בשבי חמאס אמר: "אנו מחויבים להחזיר הביתה את אורון שאול והדר גולדין כמו גם את אברה מנגיסטו והישאם א-סייד. אינני יכול לפרט כאן את כל מה שאנחנו עושים אבל אנחנו עושים הרבה מאוד".

לאה ושמחה גולדין

לאה ושמחה גולדין צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

במקביל לטקס הממלכתי נערך טקס הזדהות אלטרנטיבי בו לקחו חלק בני משפחות גולדין ושאול. אביו של הדר גולדין, שמחה, תקף את מתאם השבויים והנעדרים, ירון בלום, אשר התראיין בצהריים והגן על ראש הממשלה נתניהו בעקבות הפגישה הקשה בין משפחות חיילי צה"ל והאזרחים הישראלים שהתקיימה בשבוע שעבר. "לא במקרה", אמר, "שלח היום ראש הממשלה את מתאם השבויים והנעדרים לבצע עבורו עבודות דוברות. מתאם השבויים והנעדרים הפך את עצמו למתאם התקשורת של ראש הממשלה".

לדבריו, "חמש שנים עברו מאז צוק איתן, אבל צוק איתן לא הסתיים כי שני חיילים נשארו בעזה. נתניהו לא עושה את מה שצריך כדי להחזיר את החיילים, אורון והדר לא נמצאים בסדר העדיפויות שלו. החיילים והאזרחים צריכים להיות לפני כל פתרון ולפני שבונים ומשקמים בעזה. זאת הייתה הבטחתו בחודש הראשון אחרי שהדר נהרג ולא נניח לו".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן