צה"ל החל בהריסת הבתים הלא חוקיים במזרח ירושלים 

כוחות צה"ל מבצעים הבוקר הריסת בתים צמודי גדר במזרח העיר, זאת לאחר החלטת בג"ץ בנושא

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/07/19 08:21 יט בתמוז התשעט

צה"ל החל בהריסת הבתים הלא חוקיים במזרח ירושלים 
שכונה במזרח ירושלים, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

כוחות צבא במזרח ירושלים פועלים משעות הבוקר (ב') בהריסת בתים לא חוקיים בוואדי חומוס, הסמוך לשכונת צור באהר במזרח ירושלים. מדובר על 12 מבנים שבהם 72 יחידות דיור צמודי גדר. בג"ץ אישר את הריסת המבנים שנבנו באופן בלתי חוקי ליד גדר המערכת, ומהווים סכנה לגדר. 
 
11 מהמבנים שהחלה הריסתם הם שלדים בתהליכי בנייה והקומה תחתונה של המבנה ה-12 מאוכלסת בתושבים ערבים. הכוחות שהורסים את המבנים הם מיחידת יהלו"ם של צה"ל, והם עושים שימוש בדחפורים של חיל ההנדסה הקרבית ובפיצוצים הנדסיים. הריסת הבתים, שנמצאים בין שטח B לשטח A, אושרה על ידי בג"ץ, ולאחר מאבק משפטי.
 
בג"ץ קבע בחודש מאי האחרון כי אותם מבנים הוקמו בניגוד לתקנות הבנייה. הדד-ליין שניתן לתושבים פג ביום שישי האחרון. התושבים טענו מנגד כי יהפכו להומלסים אם יעזבו את הבתים ואמרו כי קיבלו אישור לבנות מהרשות הפלסטינית.
 
ממשרד הביטחון נמסר כי "היום בוצעה אכיפה נגד 12 מבנים ושני מתחמי יסודות בנייה. המבנים נבנו באופן בלתי חוקי וללא קבלת ההיתרים הנדרשים, בתחום צו איסור בנייה אשר נחתם על ידי אלוף פיקוד המרכז באזור צור באהר, סמוך לתוואי גדר הביטחון. האכיפה יצאה לפועל לאחר שב-17 במאי ניתן פסק דין של בג״ץ בעניינן של שתי עתירות שהוגשו במטרה למנוע את האכיפה. בג״ץ דחה את העתירות וקבע כי ניתן לבצע אכיפה נגד המבנים, המהווים סיכון ביטחוני לתוואי גדר הביטחון. האכיפה בוצעה בהתאם לסמכויות והנהלים ובכפוף לשיקולים המבצעיים".