שבת מתוחה בדרום

שתי נפילות בשטחי עוטף עזה, אזעקת שווא במספר קיבוצים בדרום הארץ והפגנות על הגדר. בתוך כך, המשלחת הביטחונית המצרית עזבה את רצועת עזה לרמאללה

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/07/19 21:11 י בתמוז התשעט

שבת מתוחה בדרום
ארכיון: ירי לעוטף עזה, צילום: רונית פרקש

כשלוש שעות אחרי כניסת השבת נורה פצמ"ר אל עבר המועצה האזורית אשכול. שעה וחצי אחר כך - נורתה רקטה גם למועצה האזורית חוף אשקלון. לא נגרם נזק ולא נפגעים. השיגורים מעזה אירעו בזמן שמשלחת התיווך המצרית נמצאת ברצועה ויממה לאחר שצה"ל ירה למוות בפעיל ריסון של חמאס - ואחר כך מסר כי הירי נבע מאי-הבנה.

ראשי חמאס הבהירו, כי "ישראל יודעת שרק הסרת המצור מעל לרצועה - תביל לרגיעה ארוכת טווח". נוכחותם מנעה כנראה את התגובה של צה"ל על ירי שתי הרקטות אמש.

בתקשורת הפלסטינית דווח כי המשלחת הביטחונית המצרית עזבה את רצועת עזה לרמאללה. המשלחת שהגיעה ביום שישי בצהריים לרצועה, כשבראשה עומד איימן בדיע, וחברים בה אחמד עבד אל-חאלק האחראי על התיק הפלסטיני במודיעין המצרי. הם נועדו עם מנהיג חמאס איסמעיל הנייה, ראש חמאס ברצועה יחיא סינוואר, וחברי הלשכה המדינית חליל אל-חיה וראוחי מושתהא.

אלפי פלסטינים התאספו בגדר המערכת והתעמתו עם כוחות צה"ל, עימותים שבמהלכם נזרקו מטענים לעבר החיילים ונאירעו ניסיונות לחציית גדר המערכת. משרד הבריאות הפלסטיני דיווח על 55 נפגעים בעימותים, בהם אחד קשה. בתוך כך, צה"ל הגביר את פריסת מערך כיפת ברזל.