הורשע רוצח הרב איתמר בן גל

עבד אל חכים בן עדאל עאצי, אשר רצח בדקירות סכין את הרב איתמר בן גל בצומת אריאל, לפני כשנה וחצי, הודה במעשה בבית המשפט והורשע ברצח. בעוד חודשיים יישמעו הטיעונים לעונש

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/07/19 16:30 ח בתמוז התשעט

הורשע רוצח הרב איתמר בן גל
הרב איתמר בן גל הי"ד, צילום: יצחק מלמד

בית המשפט המחוזי מרכז בלוד הרשיע אמש (ד') את המחבל עבד אל חכים בן עדאל עאצי, אשר רצח בדקירות סכין את הרב איתמר בן גל הי"ד בצומת אריאל, בחודש פברואר 2018, בעבירת רצח, וקבע כי הוא אשר רצח את הרב בן גל, וזאת לאחר שהמחבל הודה ברצח בפני בית המשפט.

לאחר הרשעה קבע הרכב השופטים בראשותה של נשיאת בית המשפט המחוזי מרכז רות לורך דיון בעוד חודשיים ימים בו ישמעו טיעונים לעונש.

עו"ד חיים בלייכר מארגון 'חוננו', אשר מייצג את משפחתו של הרב בן גל במימוש זכויותיהם כנפגעי עבירה מסר: "אתמול הורשע מחבל שרצח את הרב איתמר בן גל בשל היותו יהודי. המחבל הארור שמנסה לפגוע בזכות הקיום הבסיסי של העם היהודי בארצו לא ראוי לראות יותר את אור בשמש ובשלב הטיעונים לעונש נדרוש את הענישה המקסימאלית ביותר."

ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, אמר בתגובה: "הציבור הרחב וגם אני לצערי כבר לא מאמינים לדיבורים של הפוליטיקאים, לפני בחירות על עונש מוות למחבלים. לצערי המחבל הנפשע הזה יישב בכלא כמה שנים והלוואי שלא ישתחרר באיזו עסקה הזויה. אני קורא לממשלת ישראל לעשות מעשה מוסרי ונכון להודיע על הכפלת הישוב הר ברכה. דבר שגם יחזק את מדינת ישראל. יחזק את הרוח. ייענה לדרישת המשפחה האמיצה הזו להתחזק בבניין הארץ. להעביר מסר ברור למחבלים. אתם הרסתם בית בהר ברכה כדי לפגוע בהתיישבות - תקבלו 800 בתים בהר ברכה. זו התשובה הציונית ההולמת לטרור".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן