ראש המוסד על התקיפה בסוריה: "רק חלק קטן מהן פורסם"

אחרי לילה לא שקט בסוריה, ראש המוסד, יוסי כהן אמר בכנס הרצליה כי לישראל אין עניין בעימות עם סוריה, אך "לא נסכים שהיא תהיה בסיס לוגיסטי של חיזבאללה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/07/19 12:20 כח בסיון התשעט

ראש המוסד על התקיפה בסוריה: "רק חלק קטן מהן פורסם"
יוסי כהן, ראש המוסד, צילום: פלאש 90, מרים אליסטר

על רקע הדיווחים, לפיהם ישראל תקפה מספר מטרות בסוריה,  ראש המוסד יוסי כהן אמר היום (ב') בכנס הרצליה של המכון למדיניות ואסטרטגיה כי ישראל פעלה בארבע השנים האחרונות ב"שורת אמצעים גלויים וחשאיים" נגד ההתבססות האיראנית בסוריה ש"רק חלק קטן מהן פורסם".

"לאחר שנים ארוכות נראה כי סוריה מתקרבת להסדרה פנימית. אין לנו עניין בעימות עם סוריה, אבל לא נוכל להסכים לכך שסוריה תהיה זירה בה יתבססו כוחות איראנים כנגדנו. לא נסכים שסוריה תהיה בסיס לוגיסטי להעברת אמצעי לחימה לחיזבאללה ולבנון", הצהיר כהן.

דבריו של ראש המוסד מגיעים כאמור, אחרי לילה שבו דווח על תקיפה ישראלית בסוריה שבוצעה מהאוויר ומהים. משרד ההגנה הסורי טען כי מערכות ההגנה האוויריות פעלו נגד התקיפה שהתרחשה בדמשק ובחומס. על פי הארגון הסורי לזכויות אדם, בתקיפות נהרגו 16 בני אדם, בהם ילדים ולוחמים זרים המשתייכים לכוחות המשטר.

ראש המוסד התייחס גם ל להגברת העשרת האורניום על ידי טהראן, שעליה הודיעה בתגובה לסנקציות ולפרישתה של ארצות הברית מהסכם הגרעין "כרגע מדובר על אורניום בדרגת העשרה נמוכה יחסית", אמר כהן. "האיום הוא שהיא תגדיל את ההעשרה, ולכן אסור שהעולם ייתן לזה לקרות", הוסיף. "המוסד וישראל לא חתמנו על הסכם הגרעין, אלא על חוזה עם אזרחי מדינת ישראל בו אנו מתחייבים לעשות הכול כדי לוודא שלאיראן לא יהיה לעולם נשק גרעיני".

ראש המוסד הזכיר בסיום כי המוסד נועד להגן על מדינת ישראל מסכנת המלחמה, ואמר "למוסד יש תפקיד לא פחות חשוב והוא לזהות הזדמנויות לשלום. אנחנו עוסקים בכך שנים רבות. תפקידו של המוסד להיות שותף במאמץ הזה ואולי להובילו".