השר אקוניס: "קרובים למבצע צבאי בעזה". ח"כ יוגב: "לפגוע בראשי חמאס והג'יהאד האסלאמי"

השר מהליכוד לא אהב את הסכם הרגיעה מול ארגוני הטרור בעזה: "ציפיתי שצה"ל לא יתנצל. אני חושב שהמלצות מערכת הביטחון שגויות". חבר איחוד מפלגות הימין: "חייבים להראות מדיניות הרבה יותר תקיפה מול חמאס"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/06/19 12:58 כז בסיון התשעט

השר אקוניס: "קרובים למבצע צבאי בעזה". ח"כ יוגב: "לפגוע בראשי חמאס והג'יהאד האסלאמי"
טנקים בגבול רצועת עזה. ארכיון, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

שר המדע והטכנולוגיה, אופיר אקוניס (ליכוד), תקף היום (א') את ההחלטה לחתום על הסכם רגיעה עם חמאס והעריך כי ישראל לפני סבב לחימה נוסף.

"ציפיתי שצה"ל לא יתנצל, שראשי החמאס יחטפו מכות קשות ושמפקדותיהם ייהרסו", אמר אקוניס בגלי צה"ל וציין כי הוא "חושב שהמלצות מערכת הביטחון שגויות". בהמשך הוסיף כי "אנחנו מתקרבים לפעולות צבאיות אגרסיביות יותר שיש סיכוי טוב שיסתיימו במבצע בעזה".

גדי ירקוני, ראש המועצה האזורית אשכול, גדי ירקוני, סיפר אחריו מדוע הוא וחבריו, ראשי רשויות בעוטף עזה, החליטו לפנות לאו"ם: "הם צריכים לדעת מי הרעים. זו לא מדינת ישראל שמכוונת ויורה במשך 18 שנה על אזרחים. צריך להגיד להם שצה"ל עושה הכל כדי לא להשיב באותו המטבע".

לא מרוצה מתגובות צה"ל. יוגב

לא מרוצה מהטיפול בחמאס. יוגבצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

בשעות הצהריים צפוי הקבינט המדיני ביטחוני להתכנס כדי לדון במצב בדרום. מי שקרא לשרי הממשלה שלא לאשר את הרגיעה מול חמאס הוא ח"כ מוטי יוגב מאיחוד מפלגות הימין. "אזרחי עוטף עזה סובלים כבר זמן רב מדי, ובעת האחרונה, בשנה האחרונה, יותר מטרור עפיפונים האש והנפץ, זה כבר קיץ שני", אמר בגלי צה"ל.

לדבריו, אמנם "טרור בלוני האש והנפץ הם לא איום אסטרטגי, אבל הם כן איום מתמשך על חוסן התושבים ועל תחושת הביטחון. גם פגיעה באנשים כבר הייתה כתוצאה מהסבבים, בוודאי פגיעה רבה ברכוש, חובתה הבסיסית של ממשלה להגן על חיי אזרחיה ורכושם".

יוגב עקץ את המגישה, שאמרה ב"אולפן שישי" כי מחנה הימין הינו "עדר עיוור" ההולך אחר נתניהו ואמר: "אני תומך בראש הממשלה נתניהו וגם בממשלה הזו, ומקווה שהבחירות הבאות יחזירו את זה יותר בגדול, אני לא רואה כעדר עיוור או כעז עיוור אחרי העדר, אלא סבור שאת ראשי הטרור ורצועת עזה צריך לתקוף, להרתיע ולהשיב ביטחון".

בהמשך הוא הוסיף כי התנהלות הממשלה "נכונה בעיקרה. יחד עם זאת, לעיתים הזהירות צריכה להתחלף באחריות לביטחון תושבי העוטף. עמדתי היא שכעת חייבים להראות מדיניות הרבה יותר תקיפה מול חמאס. היא לא יכולה להסתיים בסבב פגיעה באתר תשתית כזה או אחר, היא צריכה להתחיל בפגיעה ראשי טרור, חמאס או ג'יהאד אסלאמי, כדי שיהיה ברור שאיננו סבלניים לשום בלון, לשום עפיפון ולשום הגעה אל הגדר, לשום טרור מסוג כלשהו, לא מנהרות ולא טילים, ועל כל דבר קטון כגדול – תשוב ההרתעה".