הרמטכ"ל: "האויב הפך מארגון טרור לצבא מאורגן"

רא"ל אביב כובי נשא דברים בטקס סיום קורס טיס, והזהיר כי "לא ניתן למרחב העירוני להיות מגן לאויב". נתניהו אמר בטקס: "אנחנו ערוכים להגן על עצמנו. המתקפה תעבור לשטח האויב"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 27/06/19 19:47 כד בסיון התשעט

הרמטכ"ל: "האויב הפך מארגון טרור לצבא מאורגן"
הרמטכ"ל, אביב כוכבי, צילום: פלאש 90

בבסיס חיל האוויר בחצרים התקיים אחר הצהריים (ה') טקס סיום קורס טיס, 178 במספר. בטקס נשאו דברים נשיא המדינה, ראש הממשלה והרמטכ"ל, שדיבר על המערכה הבאה, והזהיר כי ישראל לא תהסס לתקוף גם בשטחים מאוכלסים בהם משתמשים ארגוני הטרור כמגן אנושי, אם תידרש לכך.

"לא רק חיל האוויר השתנה באופן מהותי, גם האויב השתנה, במיוחד ברצועת עזה ובלבנון", אמר רא"ל אביב כוכבי. "הוא הפך מחוליות טרור לצבא מאורגן, והוא מחזיק בטילים ורקטות שביום מלחמה אמורים לפגוע בהיקף נרחב בשטח מדינת ישראל.
זהו הביטוי המובהק ביותר להיותו צבא טרור, גם מאורגן ביחידות עם אמצעים צבאיים וגם נוקט בטרור תוך התעלמות מדין בינלאומי מוסר וערכים. יחידות האויב הן שבחרו להימצא במרחב העירוני המאוכלס. זהו מצב שאסור לאפשר; לא אנחנו ולא הקהילה הבינלאומית. לא ניתן למרחב העירוני להיות מגן לאויב.
האויב לא יהיה חסין מפני תקיפות אלו של צה"ל, וחיל האוויר כמו תמיד יהיה בחוד החנית. בניגוד לאויב, נפעל באופן התקפי וערכי כאחד, ונבסס את הפעולה על מודיעין ועל צורך מבצעי. טייסי חיל האוויר הם שהיו תמיד בעומק החזית.

 "בשעה שהעורף הישראלי עלול לספוג מאות רקטות - לגיטימי, הכרחי ומוסרי לתקוף את האויב בעוצמה". הוסיף הרמטכ"ל.

ראש הממשלה נתניהו אמר בטקס כי "אנחנו תמיד זוכרים שעלינו להיות ערוכים להגן על עצמנו בכוחות עצמנו מול כל איום. זה עיקרון יסוד שמבטיח את עתידנו". לדבריו, "השליטה הביטחונית בשטח ממערב לירדן תמיד תהיה בידינו. לעולם לא נפקיר את ביטחוננו ולא נמסור את השליטה לגורם זר. יש מי שאומר שאם לא נמסור את בקעת הירדן לא יהיה שלום, ואני אומר: אם נמסור את בקעת הירדן נבטיח שתהיה מלחמה".

נתניהו

נתניהו צילום: פלאש 90

נתניהו הוסיף מסר לטייסים החדשים: "האתגרים מורכבים, ייתכן שיהיו מורכבים אף יותר, אבל אנחנו סומכים עליכם ועל היכולות שלכם ועל הרוח שלכם, רוח של לוחמים שיודעים שהם מתגייסים להגן על מולדתם, ארצם ומדינתם. לכן איננו מהססים לרגע להפקיד בידיכם ובידי המפקדים שלכם את המשימה העליונה לשמור על ישראל במרחב".

נשיא המדינה ריבלין אמר בטקס: "עליונותו האסטרטגית של החיל טמונה בהון האנושי שלו, בכם. כל אחד ואחד מכם, הבוגרים. וצר לי שאין הפעם בוגרות בנות בקרב מסיימי הקורס. אתם היתרון האמתי שלנו. אתם כוח העילוי של החיל והרוח הנושבת מתחת לכנפי הפלדה".