נלחמים בטרור הבלונים: ישראל תפסיק להעביר מכליות סולר לעזה

היחידה לתיאום פעולות הממשלה החליטה להפסיק להעביר מכליות עם סולר לעזה, המפעילות את תחנת הכוח ברצועה, בגלל התמשכות טרור הבלונים

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/06/19 11:10 כב בסיון התשעט

נלחמים בטרור הבלונים: ישראל תפסיק להעביר מכליות סולר לעזה
נלחמים בהצתות בעוטף עזה. ארכיון, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים הודיעה הבוקר (ג') כי ישראל תפסיק להעביר מכליות סולר הנכנסות לרצועת עזה דרך מעבר כרם שלום, להפעלת תחנת הכוח ברצועת עזה בגלל המשך טרור בלוני התבערה שגורם לשריפות בעוטף עזה. 

בשבע השנים האחרונות העבירה קטאר יותר מ-750 מיליון דולר לתשתיות ולמיזמי דיור. בכסף הקטארי קנו העזתיים, באישור ישראל, סולר לתחנת הכוח בעזה באופן שמאפשר את הפעלתה לשעות רבות יותר. כעת, אם תיפסק העברת הדלקים, המשמעות תהיה הפסקות חשמל ארוכות ברצועה. תושבי הרצועה סובלים מזה זמן רב מבעיות באספקת החשמל ומהפסקות חשמל ממושכות המשפיעות גם על מתקנים חיוניים ברצועה כמו מוסדות בריאות.

14 שירפות פרצו אתמול (ב') בעוטף עזה על פי החשד כתוצאה מבלוני תבערה - שקודם לכן נצפו בשמי האזור על ידי תצפיתנים. מעט אחרי 16:00 נחת בלון תבערה בגן ילדים בקיבוץ סעד שבמועצת שדות נגב - שהיה ריק מאדם. הבלון לא הצית שריפה. לא היו נפגעים או נזק. אחת השריפות, באזור קיבוץ ניר עם בשטח המועצה האזורית שער הנגב, הגיעה עד למאגר המים שסמוך לקיבוץ. בהמשך התפשטה האש עד לאתר "חליל הרוח", שנבנה לזכרו של אסף סיבוני ז"ל, שנספה באסון המסוקים. נזק קל נגרם לאתר ההנצחה, שדה חיטה באזור נשרף חלקית.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן