טרור ההצתות בעוטף עזה נמשך: תשע שריפות ובלון תבערה בגן ילדים

שריפות רבות הוצתו בצפון הנגב המערבי, בלון תבערה נחת בגן ילדים וראש המועצה האזורית שדות נגב קרא לראש הממשלה לפעול באופן מיידי: "בלון תבערה בגן ילדים זה בדיוק כמו טיל בגן ילדים. אי אפשר להמשיך ולשתוק"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/06/19 19:17 כא בסיון התשעט

טרור ההצתות בעוטף עזה נמשך: תשע שריפות ובלון תבערה בגן ילדים
נלחמים בהצתות בעוטף עזה. ארכיון, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

טרור ההצתות בעוטף עזה: תשע שריפות פרצו היום (ב') בצהריים ובערב בצפון הנגב המערבי, על פי החשד כתוצאה מבלוני תבערה, שקודם לכן נצפו בשמי האזור. מעט אחרי 16:00 נחת בלון תבערה בגן ילדים בקיבוץ במועצה האזורית שדות נגב, שהיה ריק מאדם.

צוותי הכיבוי, קק"ל, רשות הטבע והגנים וצה"ל פעלו היום בכל מיני מוקדים בעוטף עזה, כדי לטפל במספר שריפות שונות. במועצת אשכול פרצו ארבע שריפות, גם הן, לפי החשד, הוצתו על-ידי בלונים וכובו יחסית במהירות. במועצה האזורית שדות נגב פרצו שתי שריפות עקב בלוני תבערה, שכובו כעבור זמן קצר.

בקיבוץ סעד נחת בלון תבערה בשטח גן ילדים בקיבוץ. למזלם של התושבים, הגן היה ריק מאדם באותה עת, והבלון לא הצית בו שריפה, לכן לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. תמיר עידאן, ראש המועצה האזורית שדות נגב, קרא לממשלה "לפעול באופן מיידי לפני שיקרה אסון חס וחלילה". לדבריו, "בלון תבערה בגן ילדים זה בדיוק כמו טיל בגן ילדים. אי אפשר להמשיך ולשתוק. כל יום יש שריפות בעוטף ואין שום תגובה הולמת מצד ישראל". עוד אמר כי "קהילת שדות נגב חזקה ותעמוד בגבורה ובחוסן אחרי כל פעולה צבאית, אבל לא נוכל להמשיך ולספוג עוד ועוד בלוני תבערה ונפץ ולהמשיך לקיים את השגרה שלנו במציאות הזו".

רק לפני שבוע, עם כניסת מיליוני הדולרים לרצועת עזה בשבוע שעבר הודיע חמאס כי החל שלב חדש בהסדרה עם ישראל. בארגון מסרו כי התהליך יכלול שיפור בתחום החשמל והמים ברצועת עזה, כמו גם הרחבה של הייבוא והייצוא לרצועה וממנה, והרחבת פרויקטים לתעסוקה. זמן קצר לאחר ההודעה, פרצה שריפה באחת החממות שבעוטף.