המתיחות הגואה מול איראן: ארה"ב תשלח 1000 חיילים למזרח התיכון

שר ההגנה האמריקני הורה על שליחת החיילים בתגובה לתקיפה האיראנית על מכליות במפרץ הפרסי ולאור "ההתנהגות עוינת של כוחות איראניים ושלוחיהם, המאיימים על אזרחים ואינטרסים אמריקאים באזור"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/06/19 07:52 טו בסיון התשעט

המתיחות הגואה מול איראן: ארה"ב תשלח 1000 חיילים למזרח התיכון
חיילים אמריקאיים. ארכיון, צילום: shutterstock

צבא ארה"ב יתוגבר ב-1000 חיילים במזרח התיכון, זאת לאור המתיחות הגוברת באזור מול איראן. כך דווח הלילה (ג') בסוכנות הידיעות רויטרס.

שר ההגנה האמריקני, פטריק שנהאן, הודיע כי בשל התקיפה של המכליות במפרץ בשבוע שעבר, שיוחסה לאיראן, הוא הורה לשלוח חיילים נוספים לאזור לצורכי הגנה.

נשיא איראן, חסן רוחאני

נשיא איראן, חסן רוחאניצילום: פלאש 90, אמיר לוי

"התקיפות האיראניות האחרונות מאשרות את המודיעין המהימן שקיבלנו על ההתנהגות עוינת של כוחות איראניים ושלוחיהם, המאיימים על אזרחים ואינטרסים אמריקאים באזור", אמר שנהאן. בצבא ארה"ב פרסמו תיעוד שלטענתם מוכיח כי הצבא מאהרן ארחאי לתקיפת המיכליות: "על סמך הראיות והמשאבים הדרושים להסרה מהירה של חומר הנפץ שלא התפוצץ, איראן אחראיות לפיגוע".. 

גורמים באו"ם מעריכים כי ממשלו של טראמפ מתכננן תקיפה מוגבלת באיראן לנוכח פעולתה באזור וכי מאז סוף השבוע שעבר דנים על כך בבית הלבן באופן תדיר. בין האפשרויות שככל הנראה נשקלות, זו תקיפה אווירית של מתקנים המשמים את טהרן לפיתוח יכולות הגרעין שלה.