בגלל בעיה תקציבית: צה"ל יצמצם את מספר המאבטחים ועמדות השמירה ביו"ש

פיקוד מרכז שיגר לאחרונה מכתבים למספר ישובים ברחבי יהודה ושומרון, וביניהם קרית ארבע, אלון מורה ועלי, ובהם נכתב "אנו נדרשים לצמצם בתקנים בכדי לעלות את שכר המאבטחים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/06/19 15:48 ט בסיון התשעט

בגלל בעיה תקציבית: צה"ל יצמצם את מספר המאבטחים ועמדות השמירה ביו"ש
עמדת שמירה ביהודה ושומרון, צילום: צעירי עפרה

צה"ל הודיע למספר יישובים ביהודה ושומרון כי עקב מצוקה תקציבית יקוצצו מספר המאבטחים באזור. כך פורסם היום (ד') ב-ynet.

לפי הדיווח, פיקוד המרכז העביר בימים האחרונים הודעות למזכירות היישובים אלון מורה, כפר אדומים, עלי, אלון, קידר וקרית ארבע, על הורדת שמונה עמדות וביניהם העמדה שהוקמה בעקבות רצח הילדה הלל אריאל הי"ד בקריית ארבע לפני שלוש שנים.

במכתב ששוגר ליישוב עלי נכתב: "אנו נדרשים לצמצם בתקנים בכדי לעלות את שכר המאבטחים, ומנגד אי-פריצת מסגרת תקציבית הכללית". וכי "ההחלטה על העלאת שכר המאבטחים קריטית ובלעדיה לא יתאפשר לקיים שמירה נאותה ביישובים".

בפיקוד מרכז לא התעלמו מהבעייתיות שבדילול מספר המאבטחים ועמדות השמירה וציינו כי "ברור לכל שצמצום התקנים אינו מיטבי, אך במכלול השיקולים הינו הכרחי לאור כך הוחלט על הורדת התקן ביישוב". יש לציין כי במהלך 2018 קרוב למחצית מהמבטחים (45%) התחלפו, ובצה"ל מעוניינים להגדיל את שכרם כחלק מהרצון  לרתום אותם לטווח ארוך

גורמי ביטחון בקריית ארבע אמרו ל-ynet כי "מדובר בהפקרות חיי אדם. משרד הביטחון חייב להתעשת ומהר". בעלי תקפו ואמרו כי "ההחלטה הפזיזה של משרד הביטחון הולכת להוביל להפקרות מוחלטת בביטחון היישוב". לצד זה, במועצה האזורית מטה בנימין עומדים בקשר עם משרד הביטחון במטרה למצוא פתרון לבעיה.

בדובר צה"ל אמרו בתגובה כי "במסגרת עבודת מטה בפיקוד מרכז לטובת שיפור תנאי מאבטחי היישובים באזור יהודה ושומרון הוחלט להעלות את שכר המאבטחים לשעה. המסגרת התקציבית מחייבת הורדה בתקני המאבטחים בשל החלטה זו. נציין כי לצה"ל ולגופי הביטחון אמצעים שונים להגנה על תושבים, הן בצירים והן ביישובים. צה"ל פועל כל העת בכלל האמצעים העומדים לרשותו, גלויים וסמויים על מנת לשמור על הביטחון במרחב איו"ש".