נפרדים מ'לכיש 226': הכירו את המערכת החדשה של פיקוד העורף

בפיקוד העורף מציגים מערכת התראה חדשה ל'צבע אדום', שתהיה מדויקת יותר, ויוצגו בה שמות היישובים במקום אזורים ממוספרים. גם האזעקות יהיו ממוקדות יותר, ויישמעו רק ביישובים בהם יש נפילות. ההסברים המלאים בפנים

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/06/19 17:54 ט בסיון התשעט

נפרדים מ'לכיש 226': הכירו את המערכת החדשה של פיקוד העורף
רצים למקלט בזמן אזעקה, צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

פיקוד העורף משיק מערכת אזעקה ואיכון חדשה. החל מהיום (ד') אחר הצהריים, בעת אזעקה המתריעה מפני נפילת טילים (צבע אדום), לא יופיעו על מסכי הטלוויזיה שמות אזורים ומספרים אלא שמות היישובים עצמם.

לדוגמה: אם עד עכשיו כשפעלה אזעקה בקיבוץ עלומים שבעוטף עזה, הופיע על מסכי הטלוויזיה או באפליקציות "עוטף עזה 224", כעת ייכתב "עלומים". המטרה היא שאנשים יידעו בוודאות שיש סכנה במקום שבו הם גרים/נמצאים כי רבים לא זוכרים את שמות הקוד האלה.

עוד מציינים בפיקוד העורף כי דיוק המערכת החדשה גבוה יותר, כך שאם מערכות האיכון יזהו שהרקטה צפויה ליפול ביושיביה, ביישובים הסמוכים לא תושמע אזעקה. המטרה היא לשמור על שגרה ביישוב שאינו מאוים. כמובן שבמידה והרקטה צפויה ליפול בגבול שבין שני יישובים תופעל אזעקה בשניהם. 

בנוסף, בפיקוד העורף מדגישים כי השינוי הינו כלל ארצי – מהצפון ועד הדרום. כלל המערכות וההתראות הופרדו ליישובים בודדים וכך גם הערים הגדולות בארץ שחולקו לרובעים, כמו ירושלים, ב"ש, ת"א, חיפה, אשדוד. דוג' לב"ש: אם הרקטה צפויה ליפול בשכונת רמות, לא תופעל אזעקה באזור מרכז העיר.

יירוטים בשמי עוטף עזה. ארכיון

יירוטים בשמי עוטף עזה. ארכיוןצילום: Hadas Parush/Flash90

בתשובה לשאלה בנושא אזעקות מעומעמות שיישמעו משכונות סמוכות/יישובים סמוכים, אומרים בפיקוד העורף כי ברגע שתושב שומע אזעקה הוא עדיין חייב להיכנס למרחב המוגן ואנו מחדדים ומבקשים שגם אם לא ברור האם האזעקה ביישוב שלכם או ביישוב הסמוך - אל תיקחו סיכון והיכנסו למרחב המוגן.

היישומון (אפליקציה) של פיקוד העורף עודכן בהתאם, וכעת ניתן לעדכן בו עד 10 יישובים מוגדרים שברגע שתופעל בהם אזעקה, תושמע התרעה גם בפלאפון. בנוסף, היישומון מסונכרן עם ה-GPS של המכשיר (במידה והוא פעיל), כך שההתרעה תופעל גם לפי מיקום המכשיר.


להורדת הקובץ