חשוד עם סכין נעצר לפני מצעד הגאווה בירושלים

שוטרים סמוים הבחינו בחשוד שעורר את חשדם, בחיפוש שערכו מצאו סכין שהוסלקה בכליו ובהמשך סרב להזדהות ונעצר והועבר לחקירה. שר המשפטים הטרי, אמיר אוחנה הגיע למצעד

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/06/19 16:45 ג בסיון התשעט

חשוד עם סכין נעצר לפני מצעד הגאווה בירושלים
מצעד הגאווה בירושלים, צילום: גילי יערי/פלאש 90

כמה מאות בני אדם כבר החלו להתכנס בגן הפעמון, לקראת מצעד הגאווה בירושלים. שוטרים סמוים המוצבים מסביב למסלול ומקום כינוס משתתפי מצעד הגאווה הבחינו בחשוד שעורר את חשדם, בחיפוש שערכו מצאו סכין שהוסתרה בכליו ובהמשך סרב להזדהות ונעצר והועבר לחקירה. החשש מניסיונות לפגוע במשתתפים הביא לכוננות שיא במשטרה, ולהערכתה צפויים להשתתף בו כ-30 אלף איש, ביניהם גם שר המשפטים הטרי, ח"כ אמיר אוחנה שמונה לתפקיד אתמול.

בשעה 17:30 המצעד יוזנק ויעבור ברחובות קרן היסוד, המלך ג'ורג', הלל ומנשה בן ישראל. המצעד ייעצר בדרך בפינת הרחובות וושינגטון וקרן היסוד בשעות 21:00-19:30 תיערך עצרת הסיום בגן העצמאות. במשטרה הבהירו כי לא תתאפשר כניסה ויציאה ממסלול המצעד ממקומות שאינם מוסדרים.

המצעד היום בבירה נערך כחלק משורת אירועים בחודש הגאווה שנפתח כבר בסוף השבוע שעבר, והשנה הוא יכלול מספר חסר תקדים של כ-50 אירועים ומצעדים ברחבי הארץ. אמנם כמחצית מהאירועים יתקיימו במסגרת מוסדות אקדמיים, אך היתר ייערכו ביישובים שונים, חלקם כמצעדים. כמו בכל שנה, האירוע הגדול ביותר יהיה מצעד הגאווה בתל אביב, שיתקיים ביום שישי הבא, וצפוי למשוך אליו מאות אלפי משתתפים מהארץ ומחו"ל.

מול המצעד יפגינו פעילי ארגון להב"ה, ברישיון. הפגנה נוספת תתקיים נגד הקהילה הלהט"בית מול בית המשפט העליון. יו"ר ארגון להבה, בנצי גופשטיין, כינה את פעילות הקהילה "טרור להט"בי".

יותר מ-2,500 שוטרים מאבטחים את המצעד - מספר גבוה יותר מאשר בשנה שעברה. כמו כן, המשטרה הציבה עמדות תצפית ושוטרים סמויים לאורך כל ציר המצעד. משטרת מחוז ירושלים הגדירה את המצעד כ"אירוע הכי רגיש בארץ". במשטרה ציינו כי בתיאום עם הבית הפתוח בירושלים, כל הצועדים יקבלו תג או צמיד מזהה שיענדו על כף ידם, במטרה לאפשר להם להיכנס לגן העצמאות ללא עיכובים מיותרים. עוד נמסר כי ייתכן ששוטרים יבקשו מאנשים במצעד להזהות, אך רק אם יעוררו את חשדם או יהיו דומים לאחד מעשרות המפוקחים שסומנו מבעוד מועד.