בג"ץ קיבל את עמדת המדינה: אסירי חמאס לא יזכו לביקורים

בג"ץ דחה את העתירה של מחבלי חמאס מעזה הכלואים בישראל, וקיבל את עמדת השר לביטחון פנים האוסרת ביקורים אצלם. "חופשות וביקורים אינם זכויות להן בהכרח זכאי האסיר, אלא פריבילגיה", כתבו השופטים

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 04/06/19 20:58 א בסיון התשעט

בג"ץ קיבל את עמדת המדינה: אסירי חמאס לא יזכו לביקורים
מחבלים בכלא הישראלי. ארכיון, צילום: פלאש 90

מחבלי חמאס הכלואים בישראל לא יזכו לביקורים. כך קבע היום (ג') בג"ץ, כשקיבל את עמדת המדינה בערעור שהגישו המחבלים. השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, קבע כי מחבלי חמאס תושבי עזה, הכלואים בישראל בעוון עברות טרור, לא יזכו לביקורי משפחות להם זוכים האסירים בכלא, במטרה להפעיל לחץ על חמאס, בעיקר בסוגיית הנעדרים המצויים בידי ארגון הטרור השולט ברצועת עזה.

בפסק הדין, שדחה את העתירה שהגישו המחבלים, קבעו השופטים כי ביקורים אצל אסירים נחשבים לפריבילגיה, ולא לזכויות המוקנות לאסיר, ובהיותם כאלה רשאים הגורמים הממונים לשלול אותם מהאסירים, במסגרת שיקולי ביטחון שונים.

השופטים כתבו בפסק הדין כי "הגישה המקובלת היא שחופשות וביקורים אינם זכויות להן בהכרח זכאי האסיר, אלא פריבילגיה, או מעשה חסד, המוענק לו אם הוא מקיים תנאים מסוימים, וכי בית המשפט העליון מוסיף לראות בביקורים – לרבות של בני משפחה מדרגה ראשונה – "טובת הנאה" שאינה בגדר זכות קנויה".

השופט ניל הנדל הוסיף בפסק הדין, ביחס לטענה כי מדובר באפליה לרעת האסירים מעזה, כי קיימת 'שונות רלוונטית' בין אסירי חמאס מעזה לאסירים אחרים: "נדרשת מידה רבה של עזות מצח כדי לתאר את היחס השונה לאסירי החמאס כהפליה על רקע 'השתייכות פוליטית' – תוך התעלמות מאופיו הרצחני של הארגון, עליו נאמר כי הוא "מן הקיצוניים והמסוכנים שבאירגוני הטרור, ומטרתו המוצהרת והברורה היא מלחמת ג'יהאד שתמחה את ישראל מעל פני האדמה". כתב הנדל.

לאה ושמחה גולדין

לאה ושמחה גולדין. מצפים מנתניהו להשיב את בנםצילום: יונתן זינדל/פלאש 90

ממשפחת גולדין, שגופתו של בנם, הדר, נמצאת בידי חמאס כבר קרוב לחמש שנים, נמסר בתגובה להחלטה: ״בג״ץ העניק גיבוי ותמיכה מלאה לדרך של הפעלת לחץ על חמאס כדי להשיב את הבנים הביתה. אנו מצפים כעת שנתניהו יוביל מהלכים להקשחת תנאי האסירים ויפעיל לחץ אפקטיבי על חמאס. אם ממשלת ישראל תיישם ותמלא את החלטות הקבינט נוכל להשיב את הדר, אורון, אברה והישאם, הביתה בהסכם הטוב ביותר מאז סיום מלחמת יום הכיפורים״.

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, אמר: "לא הגיוני ולא מוסרי לאפשר למחבלים בזויים ביקורי משפחות כל עוד חמאס מחזיק בגופות חיילינו ובאזרחים ישראלים. אני מברך על החלטת בג''ץ שדחה את העתירה נגד החלטתי. אמשיך לפעול כנגד המחבלים בבתי הכלא עד שתנאי מאסרם יירדו למינימום המתחייב בדין".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן