צפו: צה"ל אטם את "מנהרת הדגל" של חיזבאללה

לאחר מעקב טכנולוגי ומודיעיני מתמשך, השלים צה"ל את איטום ונטרול אחת מהמנהרות המרכזיות של ארגון הטרור מלבנון, בה הושקעו משאבים רבים, ובין היתר הותקנו בה תשתיות שאפשרו שהייה ממשוכת של מחבלים ויכולת חפירה גבוהה

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/05/19 17:10 כה באייר התשעט

צפו: צה"ל אטם את "מנהרת הדגל" של חיזבאללה
ארכיון: לוחמי צה"ל במהלך מבצע מגן צפוני לאיתור מנהרות חיזבאללה, צילום: דובר צה"ל

צה"ל השלים היום (ה') את השמדת מה שהוא כינה "מנהרת הדגל" של חיזבאללה שאותרה במבצע "מגן צפוני", כך נמסר מדובר צה"ל
 
פעולת האטימה, שבוצעה בהובלת פיקוד הצפון ועוצבת הגליל, חצתה ממרחב הכפר השיעי רמיה שבשטח לבנון לשטח ישראל, והיא אותרה על ידי כוחות צה"ל במבצע בצפון. 


 
המנהרה נוטרלה באמצעות הזרמת חומרי איטום, לאחר שבוצע חקר מודיעיני-מבצעי בתוואי המנהרה בחודשים האחרונים. המנהרה נוטרלה במקטע שמהגבול לשטח לבנון, והוצאה מכלל שימוש. בצה"ל ציינו כי מנהרה זו היא מנהרת הדגל של ארגון הטרור חיזבאללה בה השקיע חיזבאללה את המשאבים והמאמצים הרבים ביותר, הותקנו בה תשתיות שאפשרו שהייה ממשוכת של מחבלים בתוכה, יכולת חפירה יעילה וניידות של פעילים.
 
עוד הדגישו בצבא כי במבצע זה שלל צה"ל מחיזבאללה רכיב מרכזי בתוכנית ההתקפה שלו לשעת חירום- אותו בנה במשך שנים והייתה בשלבי השלמת חפירה, זאת לאחר שעקב במשך שנים באמצעים שונים, טכנולוגיים ומודיעיניים, אחר הניסיון של חיזבאללה לפתח יכולות תת-קרקע והביא להשמדת המנהרות בעיתוי מיטבי. 

מדובר צה"ל נמסר כי הצבא "ממשיך בפעולות שונות להגנת גבול הצפון וביטחון התושבים ונמצא בקשר רציף עם תושבי הצפון וראשי הרשויות".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן