טלוויזיה, תוספת אוכל וביקורים: תנאי המחייה של האסירים הביטחונים נחשפים

לאחר הליך משפטי ארוך, חשף שב"ס את תנאי כליאתם של האסירים הביטחוניים. תנועת אם תרצו בתגובה: "לא ראוי שמחבלים אשר רצחו ישראלים רבים יזכו לתנאי מחיה של בתי מלון על חשבון משלם המיסים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/05/19 08:46 יח באייר התשעט

טלוויזיה, תוספת אוכל וביקורים: תנאי המחייה של האסירים הביטחונים נחשפים
אילוסטרציה, צילום: פלאש 90

תנועת "אם תרצו" חשפה הבוקר (ה') את תנאי המחייה והביקורים להם זוכים בבתי הכלא מחבלים ישראליים עם דם על הידיים. מתשובת שירות בתי הסוהר שהגיעה לאחר כשנה של הליך משפטי ארוך, נחשפים תנאי האסירים בבתי הכלא.

הנתונים חושפים כי שב"ס מספק פעמים תוספת עוף מיוחדת לרגל חגים, כאשר עלות כל מנת עוף לאסיר נעמדת ב-47 שח. בחישוב של הנתונים ניתן לאמוד את סך התקציב לארוחת חג ב-2018 על מעל 540,000 ש''ח ובחישוב החל מ-2008 מדובר על מעל ל-6.5 מיליוני שקלים על ארוחות חג למחבלים. בנוסף, מוציא שב"ס 480 שקלים לא כולל מע"מ על טלוויזיה אחת רב ערוצית המוצבת בכל אחד מתאי הכלא.

מהנתונים עולה עוד כי 22 חברי כנסת מן המפלגות הערביות ביקרו בשנת 2016 את המחבלים בבתי הכלא. מספר הביקורים הכללי למחבלים עמד בשנת 2018 של 5753 אסירים עמד על 41 אלף ביקורים וזאת לא תואם את התקנות המפורסמות על ידי שב"ס עצמו המאפשר להם ביקור פעם בחודשיים.
ב-2008 היו 8483 אסירים בטחוניים ב-2012, צנח המספר ל-4839 ועלה שוב ל-6726 אסירים לשנת 2017.

בקשת חופש המידע הוגשה על ידי עו"ד יעקב כהן מהאגף המשפטי של תנועת "אם תרצו" כבר ביוני 2018, אך היא התעכבה ונדחתה. בין היתר טענו בשב”ס כי ישנה מורכבות באיסוף הנתונים. אנשי הארגון פנו לבית המשפט ולאחר התערבותם הסכימו בשב"ס להעביר את הנתונים. "עושה רושם כי הטענות של שב"ס על מורכבות ואיסוף הנתונים לא תואמות את התשובות שניתנו", מסבירים בתגובה באגף המשפטי של "אם תרצו" וכן התשובות החלקיות ביותר שניתנו אינן חושפות את האמת כפי שהיא. שב"ס מציין בדו”ח כי האסירים הביטחוניים מקבלים כמעט חופשית לעיתונים המודפסים בישראל, כשהמגבלות היחידות הן פורנוגרפיה ואנטישמיות.

יו"ר תנועת "אם תרצו" מתן פלג אשר תנועתו עתרה לבית המשפט כדי לקבל את הנתונים על תנאי האסירים התייחס למקרה ואמר: "אוזלת היד של שירות בתי הסוהר היא הזויה. לא ראוי שמחבלים אשר רצחו ישראלים רבים יזכו לתנאי מחיה של בתי מלון על חשבון משלם המיסים ודמם של הנרצחים. יש לציין כי מעדויות שהגיעו אל האגף המשפטי של אם תרצו על ידי אנשי שב"ס עולה תמונה חמורה בהרבה מן הנתונים שקיבלנו. אנו קוראים לראש הממשלה לקדם את מסקנות ועדת השר ארדן עם כינון הממשלה החדשה ובכך להפסיק את חגיגות המחבלים בבתי הכלא."

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן