במערכת הביטחון מעריכים: ההפגנות האלימות ברצועת עזה לא ייפסקו

על רקע הדיווחים על התקדמות משמעותית במגעים בין ישראל לחמאס, בישראל לא ממהרים לתלות תקוות בכך שהאירועים האלימים, כמו שיגור בלוני התבערה והניסיונות לפגוע בחיילי צה"ל, ייפסקו

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/05/19 11:45 יז באייר התשעט

במערכת הביטחון מעריכים: ההפגנות האלימות ברצועת עזה לא ייפסקו
ארכיון: התפרעויות בסמוך לגדר, צילום: עבד רהים קטיב - פלאש 90

לאור הדיווחים על ההבנות בין ישראל לחמאס, במערכת הביטחון משוכנעים כי בכל מקרה האירועים האלימים על גדר רצועת עזה לא ייפסקו בקרוב.

את המאמצים להשגת הסדרה שתוביל לרגיעה ארוכת טווח בדרום, מובילים הצרים ושליח האו"ם למזרח התיכון ניקולאי מלאדנוב, ובמסגרתה צפויה ישראל להקל בצורה משמעותית, מבחינה הומניטרית, על הרצועה בתמורה להפסקת ההפגנות, שיגורי בלוני התבערה וכמובן סבבי הלחימה.

עם זאת, על אף שאנשי חמאס פעלו לריסון המפגינים באירועים האחרונים, במערכת הביטחון לא צופים שההפגנות ייפסקו כליל ומעריכים כי יתכנו אירועים אלימים נוספים. אתמול אישר מתאם פעולות הממשלה בשטחים את הרחבת מרחב הדיג ברצועה ל-15 מייל ובשבוע שעבר התירה ישראל לשליח הקטארי להעביר אזור 30 מיליון דולרים.

בסבב הלחימה האחרון בין הצדדים, לפני כשבועיים, שוגרו לעבר ישראל כ-700 רקטות שהובילו למותם של ארבעה בני אדם.  צה"ל בתגובה תקף מאות מטרות וחיסל שורת מחבלים, ביניהם בכיר בחמאס בסיכול ממוקד.