נפגעי טרור דורשים: עונש מוות לזביידי

ראשי ארגון נפגעי הטרור 'אלמגור', דורשים לגזור עונש מוות על זכרייה זביידי, ששוחרר לאחר מעשי הטרור הקודמים שביצע, וכעת הוגש נגדו כתב אישום על פיגועים נוספים: "רב המרצחים לא נתן את הדין על מעשי רצח בעבר. הגיע הזמן להפעיל נגדו את עונש המוות הקבוע בחוק הצבאי".

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 20/05/19 13:01 טו באייר התשעט

נפגעי טרור דורשים: עונש מוות לזביידי
הפגנה בעד עונש מוות למחבלים, צילום: יח"צ

ארגון נפגעי הטרור 'אלמגור', דורש עונש מוות לזכריה זביידי. יו"ר 'אלמגור', מאיר אינדור, אמר היום (ב'), לאחר הפרסום כי זביידי מואשם בפיגועי ירי נגד אזרחים ישראליים: "רב המרצחים לא נתן את הדין על מעשי רצח בעבר, והפך להיות יקיר התקשורת בדברי שלום בעודו מנצל זאת לבצוע הטרור, תחת הסכם שהולדתו בחטא וסופו בעוד מעשי רצח. הגיע הזמן להפעיל נגדו את עונש המוות הקבוע בחוק הצבאי".

לדבריו של אינדור מצטרפים ד"ר אריה בכרך ויוסי צור, מראשי אלמגור, ואומרים כי "הרבה דם יהודים וחפים מפשע על הידיים של זכרייה זביידי - כתוצאה מההסכם והחסות שפרסה עליו הרשות הפלסטינית והפכה אותו לעובד בכיר בה".

מאיר אינדור

מאיר אינדורצילום: הדס פרוש, פלאש 90

לדבריהם, "גם הדרג המשפטי והביטחוני צריך לעשות חשבון נפש. במקום לתלות אותו נתנו לו תנועה חופשית וגישה לראיונות בתקשורת, לדבר על שלום. הרבה ישראלים נפגעי טרור היו מוכנים לנקום את מותם של הנרצחים, ואחרי כן לדבר על שלום. זביידי צריך לקבל עונש מוות כפי שקיים בארצות הברית. יש לו אחריות שילוחית כראש ארגון טרור".

הבוקר פורסם כי זכרייה זביידי, מסמלי הטרור של האינתיפאדה השנייה, שאחראי למותם ולפציעתם של עשרות ישראלים במספר אירועי טרור, מואשם כי ביצע שני פיגועי ירי בחורף האחרון נגד אוטובוסים ישראלים בגזרת בנימין. יחד עימו הואשם מחבל נוסף, טארק ברגותי, בעל תעודת זהות ישראלית ורישיון עריכת דין, שייצג מחבלים בבתי משפט ישראלים.

מהשב"כ נמסר כי זכריה זביידי הפר באופן בוטה ואלים את ההתחייבות האמורה והיה מעורב בביצוע מספר פיגועים, לאחר שהתחייב לחדול מכל פעילות טרור, וכי על פי מדיניות גורמי הביטחון, חריגת מבוקש וחזרתו לביצוע פיגועים תביא למיצוי הדין עימו, גם על פעילותו בעבר.

עוד הסבירו בשב"כ כי זביידי הועמד לדין בגין מכלול פעילות הטרור בה היה מעורב - גם אלו מעברו וגם זו שנחשפה היום.