התפרעויות בגבול הרצועה. עשרות פצועים

כ-10,000 מפגינים פלסטינים מתאספים על גדרות רצועת עזה לציון יום הנכבה. המפגינים החלו להגיע כבר משעות הצהריים. כל בתי הספר והעסקים ברצועה שובתים. דיווחים פלסטיניים מדברים על הרוג ועשרות פצועים

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 15/05/19 16:02 י באייר התשעט

התפרעויות בגבול הרצועה. עשרות פצועים
ארכיון: ההתפרעויות על גדר רצועת עזה, צילום: דובר צה"ל

אלפי פלסטינים מפגינים בשעה זו בגבול רצועת עזה, לציון יום הנכבה, יום הקמת מדינת ישראל. חמאס פרס לאורך גבולות הרצועה 'מחנות שיבה', ואליהם מגיעים המפגינים החל משעות הצהריים המוקדמות. המפגינים מגיעים באוטובוסים והסעות של חמאס מכל רחבי הרצועה, ועל פי דובר צה"ל יש כעת כעשרת אלפים מפגינים על הגדרות.

חמאס הודיע על השבתת בתי הספר והעסקים בכל רצועת עזה החל מהבוקר, אך על פי הדיווחים, לא כל העסקים והחנויות שובתים, על אף הוראת חמאס. עוד עולה מדיווחים פלסטיניים כי נכון לשעה 16:00 ישנם כ-30 פצועים והרוג אחד, אך אין לכך אישור רשמי.

לראשונה מזה תקופה ארוכה נמצאים במקום 'סדרני ריסון' מטעם חמאס, שתפקידם להשגיח כי המפגינים לא יתקרבו מדי אל הגדר. אמש פרסם דובר צה"ל בערבית, אביחי אדרעי, אזהרה למשתתפי ההפגנות כי לא יתקרבו אל גדר המערכת. "הפרות הסדר שימשו כיסוי לטרור,שהביאו לסבבי אלימות שהרעו את מצבכם. כשנעלמה האלימות, כולכם הרגשתם את זה", כתב.

דובר צה"ל מסר: "בשעה זו מתקהלים כ- 10,000 מפרי סדר שמבעירים צמיגים ומיידים אבנים במספר מוקדים לאורך הגדר ברצועת עזה. בנוסף, הושלכו מספר מטענים בשטח הרצועה וזוהו מספר ניסיונות התקרבות לגדר המערכת. לוחמי צה"ל משתמשים באמצעים לפיזור הפגנות".