הערכות ליום הנכבה: סגירת כבישים וצמצום העבודה החקלאית בדרום

בצה"ל נערכים להתפרעויות של פלסטינים בעזה ולהסלמתם בעקבות האירוויזיון, והחליטו על סגירת כבישים מרכזים לתנועת כלי רכב. בנוסף מערכות כיפת ברזל נפרסו בגוש דן ובדרום וצה"ל תגבר את כוחותיו על גדר הגבול

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/05/19 10:24 י באייר התשעט

הערכות ליום הנכבה: סגירת כבישים וצמצום העבודה החקלאית בדרום
התפרעויות אלימות ברצועת עזה. ארכיון, צילום: דובר צה"ל

יום הנכבה הפלסטיני מצוין היום (ד') ואיתו צפויות התפרעויות והפרות סדר על הגדר. צה"ל צופים כי השנה ההתפרעויות יסלימו בגלל תחרות הארוויזיון. בכוחות הביטחון החליטו על צמצום העבודה החקלאית באזור גדר הגבול, וכן על סגירת צירי תנועה שונים למעבר כלי רכב, כדי למנוע נפגעים בנפש. 

בנוסף, אירועים המוניים יצטרכו להיות בתיאום עם צה"ל ואזורים חשופים לעזה ייסגרו למעבר. כמו כן, התושבים קיבלו אזהרות מפני בלוני נפץ צפויים, הפרות סדר באזור ותנועה ערה של כוחות במרחב. 

לדברי גורמי ביטחון, אין רמזים לאפשרות של "שבירת כלים" ברצועת עזה, בייחוד בתזמון של ימים ספורים אחרי העברת מיליוני הדולרים מקטאר' ותחילת יישום ההבנות כמו פתיחת המעברים ומרחב הדיג. למרות זאת, בצה"ל לא לוקחים סיכונים ונערכים להפגנות בהשתתפות אלפים, שיכולים להיפצע מאש הכוחות. גם האפשרות לפעולות טרור של גורמים סוררים שינסו לפעול נגד ישראל בניגוד לעמדת חמאס לא נפסלת.

על רקע החשש מאירועי יום הנכבה והדריכות סביב תחרות האירוויזיון, תיגבר צה"ל את מערך כיפת ברזל בגוש דן ובאזור הדרום. בהתאם להערכת המצב והמודיעין יוצבו במוקדי החיכוך הקבועים בגבול הרצועה לוחמי חי"ר, שריון וצלפים מיחידות מיוחדות.