לקראת האירוויזיון - כיפת ברזל בגוש דן

צה"ל פרס את מערכת ההגנה מפני טילים בכל הארץ, עם דגש על אזור הדרום וגוש דן, לקראת האירוויזיון שיתחיל ביום שלישי ויימשך עד ליל מוצאי שבת. בעבר איים חמאס לשבש את אירועי האירוויזיון באמצעות ירי רקטות

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 13/05/19 18:17 ח באייר התשעט

לקראת האירוויזיון - כיפת ברזל בגוש דן
מערכת כיפת ברזל, צילום: פלאש 90

נערכים לאירוויזיון - גם בצה"ל. מערכת ההגנה האווירית מפני טילים 'כיפת ברזל', נפרסה ברחבי הארץ, עם דגש על אזור גוש דן והדרום, לקראת אירועי האירוויזיון שייפתחו מחר (ג') בתל אביב. כך פורסם ב'הארץ'. על פי הפרסום, אנשי מילואים במערך, שגויסו בסבב ההסלמה האחרון עם ארגוני הטרור בעזה, בתחילת השבוע שעבר, יישארו במילואים עד לאחר האירוויזיון, למקרה והארגונים ברצועה ינסו לנצל את המצב ולהפריע לקיום התחרות.

עוד דווח ב'הארץ' כי לאחר סבב הלחימה שהסתיים לפני שבוע, העריכו גורמים בצה"ל כי על אף הפסקת האש, גורמים בארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי, המקבל הוראות מאיראן ואינו כפוף תמיד למרות חמאס, עשוי לתקוף בכל זאת במהלך האירוויזיון, אם אנשיו ירגישו כי הם לא מקבלים את חלקם בכספים הקטאריים המועברים לרצועה. 

כזכור, לפני כשבועיים איים גורם ברצועת עזה כי הארגונים עשויים לשגר טילים בזמן האירוויזיון, ולשבש את קיום תחרות הענק האירופית, אם ישראל לא תקיים את התחייבויותיה כלפי חמאס.