בפעם השלישית ברציפות ביום הזיכרון: הושחתה אנדרטה לזכרו של נרצח בשומרון

הרב מאיר חי הי"ד נרצח לפני כעשור ומאז שהוצבה אנדרטה לזכרו היא הושחתה כבר יותר מעשר פעמים, שלוש מתוכם שנה אחר שנה בערב יום הזיכרון. אלמנתו: "לא ישברו אותי". ראש מועצת שומרון: "שפלות רוח גדולה"

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 08/05/19 09:29 ג באייר התשעט

בפעם השלישית ברציפות ביום הזיכרון: הושחתה אנדרטה לזכרו של נרצח בשומרון
האנדרטה המנותצת, צילום: דוברות המועצה האזורית שומרון

עשור לאחר שנרצח ופעם השלישית ברציפות, גם אמש (ג'), ערב יום הזיכרון, הושחתה האנדרטה לזכרו של הרב מאיר חי הי"ד שהוצבה סמוך למקום הירצחו בכביש שבין עינב לשבי שומרון.

לפני שנתיים וגם בשנה שעברה הושחתה האנדרטה לזכרו של חי שנרצח בשנת 2009 בפיגוע ירי והותיר אחריו אישה ושבעה ילדים. סה"כ היא הושחתה למעלה מעשר פעמים מאז שהוצבה במקום. הפעם עקרו הפורעים את האנדרטה ככל הנראה בעזרת כלי הנדסי.

עקרו את האנדרטה מהמקום

עקרו את האנדרטה מהמקוםצילום: דוברות המועצה האזורית שומרון

"זו מלחמה על הרוח, וזה מה שמחזק אותי בימים הקשים האלו", אמרה אלמנתו של מאיר, אלישבע חי, שציינה כי היא "מבינה שמנסים לשבור אותנו ברגעים הכי קשים שלנו, ודווקא מהמקום הזה אני בוחרת להתחזק, לחזק את הרוח הפרטית והלאומית. אני באמת מנסה להבין מה הסיפור שלהם עם חתיכת אבן? למה כל פעם הורסים מחדש? ולכן אני מבינה שזו מלחמה על הרוח. לא על החומר. וגם אצל מאיר הנושא של הרוח היה מאוד חזק, להיות תמיד שמח, להאיר, זו הייתה המהות שלו. את הרוח הזו הם מנסים לשבור ואנחנו לא נשבר".

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן שהיה שכנו של הרב חי וחברו, הוסיף כי "הדבר הזה לא ישבור אותנו. הם הורסים ואנחנו בונים. צריך שתהיה שפלות רוח כל כך גדולה כדי להרוס אנדרטה של אב ל 7 ילדים שנרצח, להרוס פעם אחר פעם ועוד סביב הימים הכי קשים וכואבים למשפחה. אנחנו לא נשבר. אנחנו נבנה שוב את האנדרטה והפעם גדולה יותר וחזקה יותר".

האנדרטה בזמנים שלמים יותר

האנדרטה בזמנים שלמים יותרצילום: דוברות המועצה האזורית שומרון