הדרג המדיני או מערכת הביטחון: מי המליץ על הפסקת האש מול עזה?

ראשי מערכת הביטחון טוענים כי הדרג המדיני הורה להם לסיים את סבב הלחמיה לפני יום העצמאות, מנגד טוענים גורמים, שהיו בישיבת מערכת הביטחון, כי הרמטכ"ל לראש השב"כ התנגדו להמשך הלחימה

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/05/19 21:15 א באייר התשעט

הדרג המדיני או מערכת הביטחון: מי המליץ על הפסקת האש מול עזה?
כוכבי עם ראש הממשלה, צילום: פלאש 90

הרמטכ"ל, אביב כוכבי ,וראש השב"כ נדב ארגמן המליצו לשרי הקבינט המדיני-ביטחוני לעצור את ההסלמה ברצועת עזה ולחתור להפסקת אש, כך דווח באתר וואלה. מנגד בחדשות 12 דווח שבמערכת הביטחון טוענים שהדרג המדיני הורו להם לסיים את הסבב עוד לפני יום העצמאות. 

אתמול התכנסו ראשי מערכת הביטחון לישיבת עם ראש הממשלה ושר הביטחון. בדיון הציגו אנשי מערכת הביטחון את המטרות שהותקפו בסוף השבוע ואת בנק המטרות הבאות. גורמים בישיבה טענו כי הרמטכ"ל כוכי וראש השב"כ ארגמן תמכו במאמצי הגישור המצריים והתנגדו להרחבת הלחימה. 

ביומיים האחרונים נורו מרצועת עזה לישראל יותר מ-600 רקטות. כתוצאה מכך נהרגו ארבעה ישראלים ועשרות נפצעו. אמש (א) בשעה 24:00 בלילה נכנסה לתוקפה הפסקת האש. 

ראש הממשלה ירד לישיבה מיוחדת בדרום הארץ .לאחר הערכת המצב בפיקוד הדרום אמר ראש הממשלה: ״ביומיים האחרונים חידשנו את המדיניות של חיסול בכירי הטרור, הרגנו עשרות מחבלים של החמאס והג'יהאד האיסלאמי והפלנו מגדלי טרור". לדברי ראש הממשלה, "אנחנו שינינו את כללי המשחק, והחמאס מבין זאת היטב. ועם זאת, ברור שזו לא סוף המערכה, ולכן הנחיתי להיערך להמשך והנחיתי גם להשאיר את כוחות השריון והארטילריה סביב רצועת עזה".