"הערכים שלנו התבלבלו": ביקורת מימין ומשמאל על הפסקת האש עם ארגוני הטרור

ראש העיר שדרות שיבח את מדיניות החיסולים, אך טען כי בסבב הלחימה הנוכחי לא הושגה כל הרתעה. ח"כ סמוטריץ: "המערכה היתה חייבת להסתיים ב-700 מחבלים הרוגים". ח"כ זנדברג: "ממשלת ישראל חייבת לגלות מה התנאים להפסקת האש"

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 06/05/19 11:03 א באייר התשעט

"הערכים שלנו התבלבלו": ביקורת מימין ומשמאל על הפסקת האש עם ארגוני הטרור
הרס כתוצאה מפגיעת רקטה באשקלון, צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90

מספר שעות לאחר שהפסקת האש בין ישראל לחמאס והג'יהאד האיסלאמי נכנסה לתוקף, בחרו מימן, משמאל ומקרב אנשי עוטף עזה לתקוף את הממשלה על הפסקת התקיפות בעזה. זאת לאחר יומיים שבהם שיגרו המחבלים קרוב ל-700 רקטות על דרום הארץ.

"ברמה הטקטית המערכה בעזה היתה חייבת להסתיים ב-700 מחבלים הרוגים (אחד על כל טיל) ובנזק פיזי אדיר לחמאס - שייקח להם שנים להתאושש ממנו ולהעלות על דעתם לתקוף שוב", צייץ ח"כ בצלאל סמוטריץ בטוויטר. לדבריו, "אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו מיליון וחצי אזרחי הדרום במקלטים כל כמה שבועות. את הפתרון האסטרטגי שלי אתם כבר מכירים".

מגן על מכינת עלי. סמוטריץ

תוקף את החלטת נתניהו. סמוטריץ'צילום: מירי שמענוביץ

אחת הערים שספגה אש כבדה מכיוון עזה היתה שדרות. ראש העיר, אלון דוידי, תקף את סיום סבב הלחימה ואמר: "אנחנו נמצאים בבעיה קשה במדינה מכיוון שהערכים שלנו התבלבלו. הסבב הזה התחיל מירי על קצין צה"ל, לא מירי רקטות. חשוב לזכור זאת. החיילים צריכים להיות בחזית ולא האזרחים".

דוידי שיבח את החזרה לחיסולים הממוקדים, אך ציין כי "נעשתה טעות קשה. מי שדיבר על הרתעה לא השיג אותה. אנחנו נגיע למצב שבעוד שבועיים-שלושה טרוריסט עלול לירות על חייל שלנו פה ושוב אנחנו נגיע לסבב הזה. מי שיכול להישיר עיניים הבוקר לתושבי עוטף עזה ותושבי הדרום ולהגיד להם ההרתעה חזרה - משגה בידיו. אם הייתי ראש הממשלה הייתי אומר לחאמס ולג'יהאד: אתם רוצים לירות על ת"א - תירו על ת"א, אתם רוצים לירות על ירושלים- תירו על ירושלים, אבל אנחנו נמשיך לפגוע בבכירים ביותר שלכם ולא נהסס".

"נתניהו נכנע": יעלון

"נתניהו נכנע": יעלוןצילום: פלאש 90. נעם רבקין פנטון

גם באופוזיציה תקפו את נתניהו וטענו כי הוא נכנע לארגוני הטרור העזתיים. "אכן, ההרתעה (של החמאס והג׳יהאד האיסלאמי) שוקמה", אמר בלגלוג ח"כ משה (בוגי) יעלון מכחול לבן, "הרוצחים מעזה קובעים אם ואיך יחיו אזרחי מדינת ישראל, פועלים כרצונם וגובים דמי חסות. נתניהו נכנע שוב לסחטנות הטרוריסטים וקונה שקט זמני, רק בעבור הישרדותו הפוליטית. נתניהו מגן רק על נתניהו ומפקיר שוב את ביטחון אזרחי ישראל בידי מרצחים צמאי דם. נתכונן לסבב הבא".

מי שבירכה על הפסקת האש היתה יו"ר מרצ, ח"כ תמר זנדברג, שאמרה כי "טוב שהושגה הפסקת אש. עדיף לחיות מלהרוג ולהיהרג". עם זאת, הוסיפה כי "ממשלת ישראל חייבת לציבור מידע בסיסי - מה התנאים, מה היה פה בשתי יממות מסויטות, מה קורה עכשיו ובעיקר - מה היא עושה מול עזה כבר עשור ומה התוכנית שלה שדי ברור שלא כל כך עובדת".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן