בכיר בחיל האוויר: "חמאס ואנשיו חשופים לפגיעה"

הבכיר התייחס לחיסול הממוקד של בכיר ארגון הטרור בלב עזה ואמר כי "סל המטרות מתרחב ואנחנו ערוכים לאפשרות של הסלמה. לא שלפנו את הכל עדיין, יש עוד הרבה בתכנון"

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 05/05/19 16:48 ל בניסן התשעט

בכיר בחיל האוויר: "חמאס ואנשיו חשופים לפגיעה"
איום מרומז על מנהיג חמאס? יחיא סינוואר, צילום: פלאש 90. עבד רחים חטיב

בכיר בחיל האוויר התייחס היום (א') בשיחה עם כתבים לסיכול הממוקד בבכיר חמאס בלב עזה ושיגר איום לארגוני הטרור ברצועה כי צה"ל ערוך להרחבת התקיפה באזור.

הבכיר ציין כי זמן רב שישראל לא ביצעה חיסול ממוקד וציין כי "מספר כלי טיס השתתפו בתקיפה עצמה" בלב עזה שם חוסל אחמד חודרי שהיה אחראי העברות הכספים מאיראן לארגוני הטרור ברצועה.

לדברי הבכיר מאז האירוע בו נפצעו חיילי צה"ל ביום שישי האחרון סמוך לגדר המערכת, חיל האוויר ערוך לכל תרחיש בדגש פעולות חיסול ממוקדות: "אנו ערוכים להמשך פעילות תחת המסר שחמאס ואנשיו חשופים לפגיעה". עוד הוא אמר כי פעילות צה"ל היא מול חמאס והג'יהאד האיסלאמי, אך מבחינת הצבא "חמאס הוא הריבון ותפקידו לסרס את הג'יהאד האיסלאמי".

עד כה שוגרו לעבר ישראל יותר מ-600 רקטות, מתוכן 400 נפלו בשטחים פתוחים, כש יותר מ-85% מהרקטות שאיימו ליפול בשטחים מאוכלסים ייורטו על ידי כיפת ברזל. לדבריו, "אין הגנה הרמטית ורק הצירוף של הנחיות פיקוד העורף ויירוט כיפת ברזל יצרו את הגנה האמיתית" וכן "סל המטרות מתרחב ואנחנו ערוכים לאפשרות של הסלמה. לא שלפנו את הכל עדיין, יש עוד הרבה בתכנון".

בתוך כך, על פי דיווחים פלסטיניים, הפלגים הפלסטיניים מסרו למנגנון המודיעין המצרי שירחיבו את הירי לתל אביב, במידה וישראל לא תפסיק את הסיכולים הממוקדים.