"לא אירועי יום העצמאות ולא האירוויזיון, יקבעו את היקף המכה שהאויב יספוג"

השר גלעד ארדן הבהיר כי המועדים החשובים שיצוינו בקרוב לא צריכים להשפיע על הלחימה ברצועת עזה: "יש להעצים את התקיפות בעזה עד שתובטח השגת שקט לטווח ארוך, ועלינו גם לחדש את הפגיעה בראשי הזרוע הצבאית של החמאס"

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 05/05/19 12:11 ל בניסן התשעט

"לא אירועי יום העצמאות ולא האירוויזיון, יקבעו את היקף המכה שהאויב יספוג"
השר ארדן, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

מאז שהחל סבב הלחימה האחרון בדרום, רבים תוהים האם ישראל תחתור להפסקת אש לאור ימי הזיכרון, העצמאות והאירוויזיון שיצוינו בימים הקרובים. השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, פיזר היום (א') בטקס יום העצמאות של משטרת ישראל, את העננה סביב נושא זה וקבע כי לא תהיה להם כל השפעה.

"אלו החיים כאן", אמר, "להניף ביד אחת בגאווה את דגל ישראל ולאחוז ביד שנייה בנשק כדי להגן על קיומנו ועל עצמאותנו. אנחנו נמלא אחר צוואתם. גם אם מטסי יום העצמאות ילוו ברצף של גיחות תקיפה בעזה; גם אם אש המנגלים של החוגגים תצטרף לאש שנמטיר על ארגוני הטרור. נממש את צוואת הנופלים".

ארדן הוסיף כי "עצמאות לא מאופיינת רק בבמות עם אמנים בפטישי פלסטיק או בהתזת ספריי קצף. עצמאות אמיתית היא קודם כל היכולת שלנו להשיב מלחמה בעוצמה ולאפשר לילדי הדרום ולילדי כולנו את היכולת לישון בשלווה בלילה וללכת לגנים ולבתי הספר ביום, לשמור על שגרת החיים- זו עצמאות אמיתית.

השר הדגיש כי יציג עמדה חריפה בדיון הקבינט מדיני-ביטחוני: "מכאן פני מועדות לישיבת הקבינט, ועמדתי ברורה - אף ארגון טרור בזוי לא יכול לנו וצה"ל חייב להמשיך ולהכות בעוצמה בחמאס, בג'יהאד האיסלאמי ובשאר ארגוני הטרור. לאמונתי, אירועים לאומיים או תרבותיים לא צריכים להוות שיקול בעוצמת והיקף המכה שהאויב צריך לספוג. לא אירועי יום העצמאות החשובים ובטח שלא האירוויזיון. 

"לכן, חברות וחברים, יש להמשיך ולהעצים את התקיפות בעזה עד שתובטח השגת שקט לטווח ארוך, ועלינו גם לחזור ולחדש את הפגיעה בראשי הזרוע הצבאית של החמאס ויתר ארגוני הטרור ברצועה. אותם אלה שרודים בתושבי עזה ויורים במפגינים העזתיים ברחובות כי אסור שרוצחים שפלים אלה שמסתתרים מתחת לאדמה ומפעילים משגרי רקטות מרחוק, יוכלו להמשיך בחיי השגרה שלהם".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן