תיעוד מקסדת לוחמי הימ"מ - כך נלכד המחבל שביצע את פיגוע הירי בירושלים

בפעילות משותפת, לוחמי ימ"מ וצה"ל בהכוונה מודיעינית של השב"כ, עצרו בעיר שכם שבחטיבת שומרון את החשוד בביצוע פיגוע הירי אתמול בירושלים | צפו בתיעוד ממצלמות הקסדה של לוחמי הימ"מ

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/04/23 17:59 כח בניסן התשפג

תיעוד מקסדת לוחמי הימ"מ - כך נלכד המחבל שביצע את פיגוע הירי בירושלים
מעצרו של החשוד בפיגוע הירי בירושלים, צילום: דוברות המשטרה

בפעילות משותפת, לוחמי ימ"מ וצה"ל בהכוונה מודיעינית של השב"כ, עצרו הלילה (ד׳)  בעיר שכם שבחטיבת שומרון את החשוד בביצוע פיגוע הירי אתמול בו נפצעו שני אזרחים ישראליים. המחבל קשר את עצמו לאירוע כבר בתחקור הראשוני. אין נפגעים לכוחותינו.  חשוד, קטין ותושב הכפר עסכר שבשכם, הועבר לחקירת שב"כ.

צילום: Sindel/Flash90

במשטרה מפרסמים כי בתוך פחות מ-24 שעות ולאחר פעילות אינטנסיבית משותפת של יחידות משמר הגבול, משטרה, צה"ל ושב"כ, התקבלה ידיעת הזהב של שירות הביטחון הכללי שהובילה את לוחמי הימ"מ למעצר לילי בעיר שכם שבחטיבת שומרון. 

לוחמי הימ"מ נכנסו אל העיר ובתוך דקות אחדות הגיעו אל המחבל שכפי שניתן לראות בתיעוד מקסדת הלוחמים נמצא מחוץ למכולת בעיר ונעצר. 

שבתאי: "יידע כל מחבל כי ידה הארוכה של מערכת הבטחון תגיע לכל מקום"

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי, שיבח הבוקר את כוחות הביטחון בהם לוחמי משמר הגבול של משטרת ישראל שב"כ וצה"ל שנטלו חלק במצוד אחר המחבל שביצע את פיגוע הירי אתמול בירושלים  ופצע שני יהודים. כזכור מיד אחרי הפיגוע הצליחו כוחות משטרה ומשמר הגבול לאתר את נשקו של המחבל סמוך לזירת הפיגוע. 

החי]פושים אחר המחבל

החי]פושים אחר המחבל צילום: Yonatan Sindel/Flash90

המפכ"ל ברך את הלוחמים שפעלו למעצר המחבל. "הפעילות המהירה כבר בזירה תוך שילוב הזרועות שמוכח פעם אחר פעם כמנצח בין משטרת ישראל משמר הגבול שרות הבטחון הכללי וצה"ל הוביל למעצר מהיר של המחבל שביצע את אתמול את פיגוע הירי בשכונת שמעון הצדיק בירושלים. מהרגע הראשון שכוחות המשטרה ממחוז ירושלים ולוחמי משמר הגבול הוקפצו לזירת הפיגוע הפעלנו כוחות רבים ויחד עם מודיעין מדוייק הצלחנו לשים את היד על המחבל".

נשקו של המחבל

נשקו של המחבל צילום: דוברות המשטרה

המחבל שרצח את לוסי רנה ומאיה די הי"ד טרם נלכד - המצוד אחריו נמשך

המפכ"ל ציין כי מערכת הביטחון תמשיך לסכל פיגועי טרור. "יידע כל מחבל כי ידה הארוכה של מערכת הביטחון תגיע לכל מקום שאליו הוא יימלט ולכל מקום בו הסתתר. אני רוצה בהזדמנות הזו לציין לשבח את כוחות המשטרה ומשמר הגבול בירושלים שסיכלו בתקופת רמדאן 8 פיגועי טרור. המלחמה בטרור היא יום יומית וחוצה מחוזות ואנחנו כמשטרה עושים ונעשה הכל כדי לסכל כל התארגנות טרור וכל כוונה לפגוע באזרחים ובכוחות הבטחון. כעת אנחנו יחד עם שב"כ וצה"ל ממוקדים בלכידת המחבלים שביצעו את הפיגוע שבו נרצחו לוסי רינה ומאיה די ז"ל מהיישוב אפרת , וכמו שהבטחתי אתמול לאבי המשפחה לא נעצום עיין עד לכידת המחבלים".