גלנט בגבול הצפון: "מי שעשה את הפיגוע - יתחרט על כך"

שר הביטחון, יואב גלנט, ערך ביקור בגבול הצפון יחד עם הרמטכ"ל, הרצי הלוי והתייחס לניסיון הפיגוע בצומת מגידו על ידי מחבל שהסתנן מלבנון: "אנחנו נמצא את המקום המתאים, את הדרך המתאימה, ונכה במי שאחראי לפיגוע"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/03/23 11:51 כג באדר התשפג

גלנט בגבול הצפון: "מי שעשה את הפיגוע - יתחרט על כך"
צילום: אלעד מלכה

שלושה ימים חלפו מאז פיצוץ מטען החבלה בכביש 65 סמוך לצומת מגידו. אמש (ד') הוסר האיפול והותר לפרסום כי כוחות הביטחון נטרלו את המחבל שביצע פיגוע בסמוך לצומת מגידו. במערכת הביטחון מעריכים כי המחבל חצה מוקדם יותר השבוע את הגבול משטח לבנון לישראל ונבחנת מעורבותו של ארגון הטרור חיזבאללה.

בתוך כך, שר הביטחון יואב גלנט, ערך היום (ה') ביקור בעוצבת הגליל - אוגדה 91.  בביקור נכחו הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי, מפקד פיקוד הצפון האלוף אורי גורדין ומפקד עוצבת הגליל תת-אלוף שי קלפר. השר גלנט קיים הערכת מצב מיוחדת בעקבות פיגוע המטען בצומת מגידו, ועמד על התקדמות חקירת האירוע והערכות כוחות הביטחון בגזרה. שר הביטחון קיבל את הממצאים הראשוניים מחקירת הפיגוע, וכן הממצאים המודיעיניים להשלמת תמונת המצב. 

צילום: אלעד מלכה

"מי שעשה את הפיגוע - יתחרט על כך"

שר הביטחון הביע הערכה למאמצים המשותפים ולפעולתם המהירה של גופי הביטחון, שהביאה לחיסולו של המחבל ולמניעת פיגוע נוסף אותו תכנן להוציא לפועל. "סיימתי כעת הערכת מצב עם הרמטכ"ל ומפקד פיקוד הצפון. חקירת האירוע עדיין נמשכת, ואנחנו נגיע לחקר מלא של פרטי האירוע. מדובר בפיגוע מורכב, אך בזכות היכולות המודיעיניות והמבצעיות של כוחות הביטחון אנחנו נדע מי עומד מאחוריו"' , אמר השר גלנט.

גלנט הוסיף ואיים כי כוחות הביטחון ימצאו את הדרך המתאימה לפגוע במי שאחראי לפיגוע. "בזכות פעולה משולבת, נחושה ומהירה של כוחות הביטחון, שבוצעה בשיתוף פעולה הדוק, המעגל נסגר במהירות והמחבל חוסל. בכך נמנע פיגוע נוסף עם פוטנציאל לנזק קשה. אני רוצה לומר מכאן, בגבול הצפון, בצורה הברורה ביותר: מי שעשה את הפיגוע, יתחרט על כך. אנחנו נמצא את המקום המתאים, את הדרך המתאימה, ונכה במי שאחראי לפיגוע", אמר שר הביטחון.