צפו במהלך פעילות מבצעית: ירי בוצע לעבר כוחות הביטחון בשכם

לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב עצרו 10 מבוקשים במספר מוקדים באוגדת יהודה ושומרון ובחטיבת הבקעה והעמקים | במהלך פעילות בשכם בוצע ירי לעבר הכוחות | אין נפגעים לכוחותינו

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/11/22 09:06 ל בחשון התשפג

במהלך פעילות מבצעית: ירי בוצע לעבר כוחות הביטחון בשכם
צילום: דובר צה"ל

שובר גלים: לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב עצרו הלילה (בין רביעי לחמישי) עשרה מבוקשים במספר מוקדים באוגדת יהודה ושומרון ובחטיבת הבקעה והעמקים, בין היתר בכפרים דיר איבזיע, עין עריק, צידא, דיר אל עצון, עזון, עקבת ג'בר ובמחנה הפליטים ג'ילזון. המבוקשים שנעצרו והתחמושת שאותרה הועברו להמשך טיפול כוחות הביטחון. אין נפגעים לכוחותינו.

הלוחמים פעלו בכפרים אל מועייר, אל עמרי, ענתא ובמחנה הפליטים כדורי שבמרחב החטיבה המרחבית בנימין. בפעילות בכפר ענתא הלוחמים עצרו מבוקש החשוד במעורבות בפעילות טרור ואיתרו תחמושת. בנוסף, הלוחמים פעלו בעיר שכם. במהלך הפעילות בוצע ירי לעבר הכוחות. במקביל, הכוחות עצרו שלושה מבוקשים בכפר בית אומר שבמרחב החטיבה המרחבית עציון ושני מבוקשים בעיר חברון שבחטיבה המרחבית יהודה.

צילום: דובר צה"ל

גורם ביטחוני בכיר: לא ניהלנו משא ומתן עם חוטפי הגופה

גופתו של טירן פרו, הצעיר הישראלי שנהרג בג'נין ונחטפה בידי חמושים פלשתינים, הוחזרה לישראל. בישראל הודיעו הבוקר (ה') כי לאחר מאמצים של מערכת הביטחון ובתיאום המנגנונים הפלסטינים והרשות, גופתו של הצעיר הישראלי שנהרג בתאונת דרכים בג'נין ביום שלישי האחרון הועברה למשפחתו בישראל. גורם בטחוני בכיר התייחס להחזרת גופתו של טירן פרו ז"ל לישראל מג'נין והבהיר כי ישראל לא נתנה שום דבר בתמורה לגופה.

צילום: דובר צה"ל

"זו פרשה שבבסיסה היא פרשה הומניטארית במסגרתה שני חברים נכנסים לג׳נין, מבצעים תאונת דרכים קשה ונפצעים. הבוקר בסביבות השעה 4 בהובלת המתפ"ש האלוף רסאן עליאן הושבה הגופה. הרשות הפלסטינית ומנגנוני הביטחון לקחו את האירוע הזה כמבחן לפתור בעיה מורכבת דווקא בעיר ג׳נין. הרשות הוכיחה כאן משילות ואחריות, וזה כשאנחנו בתקופה מורכבת ביטחונית וחווים פיגוע בירושלים.  לא ניהלנו משא ומתן עם חוטפי הגופה".

הוא הוסיף ואמר כי "העברנו דרישה חד משמעית: או שתחזירו את הגופה או שנחזיר אותה בשיטות שלנו. לא נתנו שום דבר בתמורה לחוטפים. המשפחה ראתה את החמושים חוטפים את הבן. אנחנו נמצה את הבדיקה שלנו באשר למה אירע בבית החולים".