תקיפה לאור היום: הסורים מדווחים על "תקיפה ישראלית" בדמשק

סוכנות הידיעות הערבית הסורית SANA דיווחה על פיצוצים בדמשק וייחסה את התקיפה לישראל| במוצאי שבת האחרון צה"ל השמיד כ-90 אחוזים מהתבססות איראן וחיזבאללה בסוריה

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/10/22 14:43 כט בתשרי התשפג

תקיפה לאור היום: הסורים מדווחים על "תקיפה ישראלית" בדמשק
צילום: shutterstock

תקיפה לאור יום: סוכנות הידיעות הערבית הסורית SANA דיווחה היום (ב') כי נשמעו שני פיצוצים בשמי הבירה הסורית, דמשק וטענה כי מדובר "במתקפה ישראלית", שלושה ימים אחרי תקיפה נוספת שיוחסה לישראל. עוד דיווחו הסורים כי "מערכות ההגנה האווירית הופעלו".

כאמור, על רקע החשש מהתקררות היחסים עם רוסיה, במוצאי שבת האחרון הסורים דיווחו על תקיפה ישראלית, לאחר יותר מחודש ללא תקיפה. ישראל השמידה כ-90 אחוזים מהתוכנית האירנית להתבססות בסוריה, כך פרסם היום אמיר בוחבוט ב-'וואלה!'. על פי הדיווח, גורמים בכירים בצה"ל מוסרים כי ישראל הצליחה בשנים האחרונות להשמיד רבים מהמערכים של איראן וחיזבאללה בסוריה.

תקיפה נוספת בסוריה. ארכיון

תקיפה נוספת בסוריה. ארכיון צילום: דובר צה"ל

גורם ישראלי: חוסלו מרבית הפרוייקטים האיראנים על אדמת סוריה

התוכנית להתבססות איראנית בסוריה נהגתה על ידי מי שהיה מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה האיראניים, קאסם סולימני שחוסל בידי ארצות הברית. תוכניתו של סולימני כללה בניית כוח לוחם גדול על אדמת סוריה, בניית בסיסים ואימון לוחמים, ייצור נשק והעברת משלוחי נשק לחיזבאללה. לדברי אותו גורם, בזכות המערכה שבין המלחמות (מב"מ) שמבצע צה"ל בשנים האחרונות באמצעות תקיפות אוויריות, חוסלו מרבים הפרוייקטים האיראנים על אדמת סוריה.

תקיפה בסוריה

תקיפה בסוריה צילום: shutterstock

בצל אמירות אלה, דיווחים בסוריה על תקיפה ישראלית ראשונה לאחר יותר מחודש ביום שישי האחרון. התקיפה הגיעה כאמור לאחר זמן מה בו לא דווח על תקיפות ישראליות ועלה חשש כי צה"ל ממעט בהתקפות בסוריה על רקע התקררות היחסים עם רוסיה בשל המלחמה באוקראינה.