כוחות צה"ל סיכלו ניסיון הברחת סמים ואמל״ח מלבנון | צפו בתיעוד

כוחות צה"ל סיכלו ניסיון הברחת כ-30 ק"ג סמים בשווי של כ-800,000 שקלים ושני אקדחים משטח לבנון לשטח ישראל | החשוד הועבר להמשך טיפול במשטרה | צפו בתיעוד

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/10/22 10:18 כט בתשרי התשפג

כוחות צה"ל סיכלו ניסיון הברחת סמים ואמל״ח מלבנון | צפו בתיעוד
צילום: דובר צה"ל

בעוד ההסכם על הגבול הימי בין ישראל ללבנון צפוי להיחתם ביום חמישי הקרוב, ישנם הסכמים אחרים שנחתמים בין שני הצדדים. כוחות צה״ל זיהו הלילה (בין ראשון לשני) ניסיון הברחת סמים ואמל"ח משטח לבנון לשטח ישראל, בסמוך לחצבאני שבמרחב החטיבה המרחבית 769.

מרגע הזיהוי של ניסיון ההברחה, לוחמי צה״ל הוזנקו לנקודה, עצרו חשוד ואיתרו שני אקדחים וכ-30 ק״ג סמים בשווי של כ-800,000 שקלים. מיד לאחר מכן, החשוד, הסמים ואמצעי הלחימה הועברו להמשך טיפול משטרת ישראל.

מדובר צהל נמסר: "צה״ל ימשיך לפעול כנגד כל ניסיון הפרת ריבונות, פח"ע, הברחה ופעילות פלילית בגבול לבנון".

במעטה של ריהוט: משטרת ישראל עצרה ניסיון הברחה של סמים מסוכנים

בתוך כך, משטרת ישראל ורשות המיסים, סיכלו ניסיון ייבוא סמים מסוכנים בשווי מאות אלפי שקלים מחו"ל, במעטה של ריהוט - גבר ואישה תושבי הצפון נעצרו לחקירה. החשודים הובאו בפני בית המשפט השלום באשקלון בבקשה להאריך את מעצרם.

צילום: דוברות המשטרה

ראשיתה של החקירה הסמויה בדיווח שהועבר לידי היחידה המרכזית בלכיש ע"י יחידת המכס של רשות המיסים בנמל אשדוד, לפיה במכולה שהגיעה לארץ ובה ריהוט מטבח, אותרו סמים מסוכנים מסוג 'קנאביס' במשקל של כ 21 ק''ג, שהוסתרו בדפנותיהם של 3 ארונות.

במטרה לאתר את יעדם הסופי של הסמים בישראל, וזהותם של החשודים בייבוא, רקמו בלשי ימ"ר לכיש יחד עם יס"מ לכיש, חוקרי מכס אשדוד ויחידות מחוזיות, פעילות מבצעית סמויה, שבמהלכה פיקחו על המשלוח עד אשר הגיע אמש ליעדו הסופי בעיר עפולה, בו מתגוררים גבר ואישה בשנות ה  20, שנעצרו לחקירה בחשד לייבוא סמים מסוכנים.