צפו בכיר בארגון "גוב האריות" נהרג בפיצוץ - הפלשתינים מאשימים: ישראל אחראית

בכיר ארגון הטרור מת בעקבות מטען שהוצמד לאופנוע שלו | הפלשתינים מאשימים כי ישראל עומדת מאחורי החיסול בעזרת מטען שמשתף פעולה הצמיד לאופנוע. מנגד יש הטוענים כי תקלה הובילה לפיצוץ מוקדם של מטען בו התכוון המחבל לעשות שימוש

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 23/10/22 07:23 כח בתשרי התשפג

בכיר בארגון "גוב האריות" נהרג בפיצוץ - הפלשתינים מאשימים: ישראל אחראית
המחבל תאמר אל-כילאני, צילום: שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

בעיר העתיקה בשכם התרחש הלילה (בין ראשון לשני) פיצוץ ממנו נהרג בכיר בארגון "גוב האריות", תאמר אל-כילאני. המוקד היה האופנוע של המחבל שהתפוצץ לאחר שהוצמד אליו מטען. הפלשתינים טוענים כי ישראל עומדת מאחורי הפיצוץ בעזרת משתף פעולה שאף תועד ברגעים שלפני הפיצוץ. מנגד, גרסה נוספת מדברת על כך שהמטען אותו ניסה המחבל להצמיד לאופנועו התפוצץ מוקדם מדי. 

צפו בפיצוץ ותוצאותיו:

"אחד הלוחמים העזים ביותר של קבוצת גוב האריות, גיבור השהידים תאמר אל-כילאני", כך נכתב בהודעת ארגון הטרור שאישרה את מותו. בהמשך נכתב כי "הכיבוש הבוגדני הניח חבילת TNT דביקה", עוד נכתב: "אנו דורשים מאנשינו להתאגד סביב התנגדותם ולומר 'הגדה המערבית שלנו, כל אזרח יכול להיכנס לשכם'. אנו קוראים לעמנו להתאבל לגמרי, משאירים את נושא השביתה לרשויות המוסמכות, אך אנו אומרים להם: דם חללינו הצדיקים יקר מכל כסף ניצחון ושחרור. אנחנו נקמנים".

נזכיר כי לפני כשבוע וחצי הרשות הפלשתינית ביקשה מצה"ל לא להיכנס לשכם והבטיחה כי תנסה תנסה לעצור את ארגון גוב האריות בעצמה, כך דיווח של הפרשן הצבאי של ידיעות אחרונות, יוסי יהושוע.

"שובר גלים": 9 מבוקשים נעצרו הלילה

לוחמי צה״ל, שב״כ ומג״ב פעלו הלילה במספר מוקדים באוגדת יהודה ושומרון, בין היתר בכפרים דורא, יטא ורמין. הכוחות עצרו הלילה בכפרים עזון ודיר נזאם שנמצאים במרחב החטיבה המרחבית אפרים ארבעה מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור. במקביל, פעלו הכוחות בכפר עבדה שבמרחב החטיבה המרחבית יהודה למעצר שני מבוקשים, ובמחנה הפליטים דהיישה שבמרחב חטיבת עציון למעצר שני מבוקשים נוספים. אין נפגעים לכוחותינו, המבוקשים, תשעה במספר הועברו להמשך חקירת כוחות הביטחון.

פעילות צה"ל הלילה: