הקצין הסרוג: האלוף השתיק אותי 'אתה מתנחל עם כיפה'

תא"ל במיל' ארז וינר סיפר היום בראיון: כשהבעתי את דעתי המקצועית בפורום צבאי בנושא ההתנתקות השתיק אותי אלוף בצה"ל | צפו בקטע המקומם

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/10/22 19:57 יח בתשרי התשפג

הקצין הסרוג: האלוף השתיק אותי 'אתה מתנחל עם כיפה'
ארז וינר בימיו בצה"ל, צילום: Uri Lenz/FLASH90

ברקע ההסכם הימי עם לבנון שזוכה לתמיכת ראשי מערכת הביטחון, תא"ל במיל' ארז וינר סיפר היום בראיון לערוץ 14 כי כאשר שירת בצבא הוא התנגד לביצוע תכנית ההתנתקות אבל הושתק בשל היותו חובש כיפה.

בראיון סיפר וינר: "כשהבעתי את דעתי המקצועית בפורום צבאי בנושא ההתנתקות, אלוף לשעבר אמר לי: "תשב, אתה מתנחל עם כיפה" העניין המהותי הוא שעתי הושתקה למרות שנאמרה בצורה מקצועית ועניינית אך ההיסטוריה מוכיחה שצדקתי".

"כבר אז אמרתי הצעדים שעשינו הם צעדים שגויים ואמרתי את הדברים בצורה מקצועית ולא אישית בכלל. למרות זאת דעתי בוטלה וההנהגה הבכירה הלכה עם הכיוון שהדרג המדיני ביקש", הוסיף וינר וסירב לחשוף את שם האלוף שהשתיק אותו לכאורה. 

לפיד תדרך את גלאון

מוקדם יותר היום (ה') רה״מ יאיר לפיד העביר תדריך ביטחוני ליו״ר מרצ זהבה גלאון בנושא הסכם הגז מול לבנון. בסיום התדרוך גלאון הביעה את תמיכתה מפלגת מרצ בהסכם. ״דרך השלום והדפילומטיה תמיד עדיפה על מלחמה. זהו הסכם חשוב מבחינה ביטחונית, הוא מביא יציבות איזורית מול לבנון ויאפשר שקט מול חיזבאללה. הישג חשוב מאוד של רה״מ לפיד, בעל חשיבות אסטרטגית עצומה למדינת ישראל. מרצ תתמוך בהסכם ההיסטורי בממשלה.״