"יש לי השפעה מקצועית, מבצעית ואחריות רבה": מג"דית ראשונה בהגנה אווירית

מפקדת גדוד ראשונה במערך ההגנה האווירית: סא"ל רויטל ברזני, נשואה ואם לשלושה ילדים | "זכות עבורי לפקד על גדוד רם 66, גדוד עם היסטוריה ענפה ותפקיד חשוב ומשמעותי בהגנה על שמי המדינה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/08/22 21:14 כו באב התשפב

"יש לי השפעה מקצועית, מבצעית ואחריות רבה": מג"דית ראשונה בהגנה אווירית
סא"ל רויטל ברזני, צילום: דובר צה"ל

סא"ל רויטל ברזני נכנסה הערב (ג׳) לתפקיד מפקדת גדוד רם 66 במערך ההגנה האווירית. החלפת הפיקוד בוצעה בראשות מפקד מערך ההגנה האווירית, תת-אלוף גלעד בירן. סא"ל ברזני תשרת כאישה הראשונה בתפקיד כמפקדת גדוד לוחמי הגנ"א בחיל האוויר ותחליף את מפקד הגדוד היוצא, סא"ל יואב ביגר. 

מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, השתתף בערב החלפת הפיקוד המרגש. סא"ל רויטל (אוזן) ברזני, התגייסה בשנת 2004 למערך ההגנה האווירית כלוחמת במערכת הנשק ״הוק״. בהמשך שירותה ביצעה מספר תפקידים מבצעיים, ביניהם מפקדת סוללת ״הוק״, מפקדת סוללת "כיפת ברזל" במבצע "עמוד ענן" ובמבצע "צוק איתן" וראש מדור ״קלע דוד״ בענף ההדרכה בחיל האוויר. כמו כן, שירתה כסגנית מפקד גדוד רם 66, בתפקידה האחרון שירתה כמפקדת טייסת התעופה במערך ההגנה האווירית.

רויטל נשואה ואם לשלושה ילדים. גדוד רם 66 הינו גדוד לוחם במערך ההגנה האווירית אשר היה גדוד הנ"מ המתנייע הראשון בחיל-האוויר. לגדוד רם 66 רשומות 11 הפלות מטוסי ומסוקי אויב והוא שיאן ההפלות מהקרקע בחיל האוויר. כיום, הגדוד הוא חלק ממערך ההגנה האווירית ומפעיל את מערכת הנשק ״שרביט קסמים״ ואת מרכז את ניהול התמונה הבליסטית בצה״ל (המנת״ב), במשותף עם פיקוד העורף. 

מדברי מפקדת גדוד רם 66, סא"ל רויטל ברזני: "זוהי זכות עבורי לפקד על גדוד רם 66, גדוד עם היסטוריה ענפה ותפקיד חשוב ומשמעותי בהגנה על שמי המדינה. זהו גדוד יחיד מסוגו, האמון על מערכת "קלע דוד" ומרכז את ההתרעה לעורף. באמצעות הניסיון והידע שצברתי לאורך השנים אני נכנסת לתפקיד בו יש לי השפעה מקצועית, מבצעית ואחריות רבה. הצלחתי להגיע לאיפה שאני היום בזכות מערך מקצועי עם מפקדים משמעותיים ומיומנים וכן עם לוחמים איכותיים שעושים את המירב והמיטב בשביל להגן על שמי מדינת ישראל".