גורם בכיר בג'יהאד: "אם ישראל לא תענה לדרישות - הביטחון לא יחזור להתנחלויות שלה"

בכיר בארגון הטרור התראיין לרשת אל-ג'זירה, ואיים כי אם ישראל לא תיענה לדרישות הארגון בנוגע לשייח' בסאם א-סעדי, השקט לא יחזור לדרום ישראל | במערכת הביטחון הוחלט להמשיך את החסימות בכבישים גם ביומיים הקרובים

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 05/08/22 08:22 ח באב התשפב

גורם בכיר בג'יהאד: "אם ישראל לא תענה לדרישות - הביטחון לא יחזור להתנחלויות שלה"
חסימה משטרתית בדרום, אתמול, צילום: Flash90

במהלך פעילות לילית חשובה בג'נין שנערכה ביום שני בלילה, נעצר שייח' בסאם א-סעדי בן 61, שבעברו היה לא פחות מ-7 פעמים בכלא הישראלי בעקבות פעילות טרור בה עסק. א-סעדי שימש כראש ארגון הטרור הג'יאהד האסלאמי בשומרון ופעל ביתר שאת לחיזוקו, בעיקר באזור ג'נין. אמש (ה') במהלך ראיון ברשת א-ג'זירה, גורם בכיר בארגון איים על ישראל.

"מעצרו של השייח' בסאם אל-סעדי חצה את כל הקווים האדומים". עוד אמר אותו גורם: "הזרוע הצבאית שלנו בכוננות כדי להגיב על פשעי הכיבוש הישראלי. המגעים המתמשכים עם הצד המצרי לא הובילו להבנות עד כה. המתווך המצרי הציג מידע על מצבו הרפואי של א-סעדי. אם ישראל לא תענה לדרישתנו לגבי אל-סעדי, הביטחון לא יחזור להתנחלויות שלה".

מעצרו המשפיל של א-סעדי:

הכוננות בעקבות המצב הביטחוני החריג בדרום נמשכת גם הבוקר. זה היום הרביעי ברציפות לחסימות הכבישים והסגר על מספר ישובים סמוכים לעזה. על פי הדיווחים, ארגון הטרור חמאס השולט ברצועת עזה אינו מעוניין בהסלמה, אולם ההערכה היא כי בג'יהאד, על אף התיווך עם המצרים, מבקשים לבצע פיגוע נקמה בתגובה למעצרו של  באסם א-סעדי. 

עדכון חסימות בשל איומי הג'יאהד האסלאמי:

  • כביש 4 לדרום מצומת זיקים לצומת יד מרדכי.
  • כביש 34 מצומת יד מרדכי לצומת ניר עם בשני הכיוונים.
  • כביש 232 מצומת ניר עם לכרם שלום בשני הכיוונים.
  • תנועת הרכבות בין אשקלון לנתיבות בוטלה
  • חוף זיקים נסגר.

"אנחנו מתכוונים שהשגרה תחזור במהרה"

אמש התייחס שר הביטחון בני גנץ למצב ואמר כי "אנחנו נמצאים בתקופת מתיחות כרגע בדרום, בעזה, יש את תושבי העוטף שהם מהווים חזית איתנה ומתמשכת. כמו שעשו יישובי קו העימות בצפון, כמו שעשו תושבי יו"ש באינתיפאדה, כל פעם אנחנו רואים את זה במקום אחר".

לדברי גנץ, "קודם כל אני חושב שאנחנו צריכים להוקיר את האזרחים ולהגיד שמדינת ישראל לא תיתן לאף אחד ברצועת עזה, להחזיק כבני ערובה את תושבי הדרום. אנחנו מתכוונים שהשגרה תחזור במהרה", הבהיר שר הביטחון.


 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן