צפו "לבנות מציאות של היפרדות ושתי ישויות": גנץ בהתייחסות לסכסוך הישראלי-פלשתיני

במלאות שנתיים לחתימה על הסכמי אברהם, שר הביטחון אמר הערב כי ההסכמים שנחתמו "יכולים לסייע לחזק את הרשות הפלשתינית" | על איראן: "כישראלים יש לנו אחריות היסטורית לבנות את היכולות שלנו ולא לאפשר לאיראן להיות גרעינית"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 21/07/22 23:01 כב בתמוז התשפב

"לבנות מציאות של היפרדות ושתי ישויות": גנץ בהתייחסות לסכסוך הישראלי-פלשתיני
צילום: Sraya Diamant/Flash90

שר הביטחון בני גנץ ושר המשפטים גדעון סער הודיעו בתחילת השבוע שעבר על ריצה משותפת של כחול לבן ותקווה חדשה בבחירות לכנסת ה-25. "הגענו להסכמה לשלב כוחות למען הקמת מחנה פוליטי פטריוטי גדול של הימין הממלכתי עם המרכז הביטחוני", הודיע סער. הערב (ה') התייחס גנץ לסכסוך הישראלי-פלשתיני, ונראה כי לו ולסער יש מחלוקת עמוקה בנושא.

בכנס הביטחון של מכון ASPEN לציון שנתיים לחתימת הסכמי אברהם, אמר גנץ: "אני חושב שהסכמי אברהם יכולים לסייע היום לחזק את הרשות הפלשתינית, ולבנות מציאות של היפרדות ושתי ישויות. אני רואה את זה כעניין ציוני וישראל חייבת להיות מדינה בטוחה, דמוקרטית ויהודית".

"איראן היא איום על העולם"

בדבריו התייחס שר הביטחון גם לאיום של איראן ותכנית הגרעין שלה: "איראן היא איום על העולם ואפשר לראות את זה בכל מקום על הגלובוס - בוונצואלה, אלג'יריה, לבנון, סוריה, עיראק, תימן. גם הסעודים והאמירתים סובלים מהתוקפנות של איראן. המדינות במזרח התיכון מבינות שישראל יכולה להיות נכס, והיחסים הטובים עם ארצות הברית יכולים להיות גשר. אנחנו לא מאיימים על מדינות המפרץ - האיראנים כן".  

על הפעילות האיראנית ברחבי העולם, אמר: "אנחנו רואים את הפעילות של שלוחי איראן בכל מקום ללא מטריה גרעינית - תחשבו מה יהיה אם תהיה להם את המטריה הזו. ולכן אסור להגיע למצב הזה. לצד זאת, אני לא מכיר אף מדינה בעולם שיש מדינה אחרת שקוראת להשמדה מוחלטת שלה ובונה את האמצעים לעשות זאת. אנחנו כישראלים יש לנו אחריות היסטורית לדאוג לבנות את היכולות שלנו ולא לאפשר לאיראן להיות מדינה גרעינית".

הריאיון המלא של שר הביטחון עם עורך המגזין "אטלנטיק" ג'פרי גולדברג: