הקצין הסרוג מונה לפקד על חטיבת גולני: "עומד כאן בחרדת קודש"

אלוף משנה יאיר פלאי נכנס לתפקידו כמפקד חטיבת גולני ואמר בהתרגשות: "הגעתי לחטיבת גולני לפני 22 שנה. כחייל וכמפקד צעדתי בשבילי חטיבה מיוחדת זו, שהינה חלק ממי שאני היום"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/07/22 21:57 יט בתמוז התשפב

הקצין הסרוג מונה לפקד על חטיבת גולני: "עומד כאן בחרדת קודש"
יאיר פלאי. המח"ט הנכנס, צילום: דובר צה"ל

בחודש ספטמבר בשנה שעברה התבשר אלוף משנה יאיר פלאי כי הוא ימונה למפקד חטיבת "גולני", והיום (ב') התקיים טקס חילופי המח"טים בו אל"מ ברק חירם העביר את הפיקוד לפלאי. פלאי, בן 41, נולד וגדל בקשת שברמת הגולן להוריו שהיו ממקימי המושב, ולמד בישיבות חיספין ושבי חברון. כיום הוא מתגורר בקשת ואב לשישה.

טקס החילופים

טקס החילופים צילום: דובר צה"ל

"פלאי, אתה מקבל היום לידך את חטיבת גולני, אין ראוי ממך להוביל אותה להישגים בשגרה ולפקד עליה בלחימה. שמור על שמורת הטבע הייחודית הזו - היא חיונית לצה״ל ולעם ישראל", אמר אלוף-משנה ברק חירם, המח"ט היוצא, לפלאי הנרגש.

"מעל הכל, עם אמונה גדולה בחיילי החטיבה ומפקדיה"

אחרי חירם, עלה המח"ט הנכנס פלאי ואמר: "הגעתי לחטיבת גולני לפני 22 שנה. כחייל וכמפקד צעדתי בשבילי חטיבה מיוחדת זו, שהינה חלק ממי שאני היום. אני עומד כאן לפניכם ברגשות של הכרת תודה, למפקדים שבחרו בי והעניקו לי את הזכות להוביל את החטיבה, בחרדת קודש על גודל האחריות המונחת על כתפיי, ומעל הכל, עם אמונה גדולה בחיילי החטיבה ומפקדיה שיוכלו לכל אתגר".

"לאורך השנים איבדתי חברים יקרים, אחים לנשק, לוחמים ומפקדים. הנופלים - חבריי, נשארו צעירים לעד ודמותם מלווה אותי בכל צעד. בחייהם ובמותם ציוו לנו את החיים, וציוו לנו את הניצחון", אמר. "ברק, תמה לה תקופה בה הובלת את החטיבה והותרת בה את חותמך. אתה מפקיד בידיי היום חטיבה חזקה וכשירה ללחימה. בשמי ובשם מפקדי ולוחמי גולני, אני מבקש להודות לך על פועלך ולאחל לך הצלחה בהמשך הדרך".  פלאי שימש מפקד חטיבת מנשה, מפקד גדוד גפן ומפקד גדוד 13 של חטיבת גולני.