שר הביטחון מגיב לחמאס: "ניסיונות הסחטנות ותרגילי התודעה לא ישפיעו"

לאחר פרסום הסרטון של הישאם א-סייד כשהוא מחובר למכונת חמצן, שר הביטחון מגיב לארגון הטרור בנאום באוניברסיטת תל אביב: "סרטון שמטרתו סחטנות על גבה של סוגייה הומניטארית" | גנץ חשף התארגנות סייבר של איראן ולבנון נגד כוחות יוניפי"ל בלבנון

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/06/22 10:56 ל בסיון התשפב

שר הביטחון מגיב לחמאס: "ניסיונות הסחטנות ותרגילי התודעה לא ישפיעו"
גנץ, המשמר הלאומי יורחב, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

לאחר פרסום הסרטון של הישאם א-סייד כאשר הוא מחובר למכונן חמצן, בני גנץ מגיב. "אתמול פורסם סרטון שמטרתו סחטנות – על גבה של סוגייה הומניטארית. חמאס מחזיק בשבי את ארבעת הבנים בניגוד לחוק הבינלאומי, בניגוד למוסר. חמאס אחראית לכך והציפייה שלנו מהקהילה הבינלאומית היא לפעול מול ההתנהלות הנפשעת הזו של חמאס".

ניסיונות הסחטנות לא ישפיעו

גנץ הוסיף: "מדינת ישראל פועלת במגוון אמצעים, וממשיכה להפוך כל אבן על מנת להשיב את הבנים הביתה. כפי שאמרנו בעבר – מדובר בסוגיה הומניטארית, כך אנו רואים אותה, ועל הבסיס הזה נמשיך לפעול. ניסיונות סחטנות ותרגילי תודעה לא ישפיעו על עמדתנו והתנהלותנו".

כזכור, חמאס בהודיע ביום שני האחרון כי חלה הדרדרות במצבו של אחד השבויים הישראלים המוחזקים בידיו וביום שלישי פרסם תיעוד של הישאם א-סייד מחובר למכונת חמצן. א-סייד מוחזק בידי ארגון הטרור מאז אפריל 2015.

"איראן ניסתה לפגוע בכוחות יוניפי"ל"

בנוסף, בנאום חשף גנץ כי ישנה פעילות איראנית גם בתחומי הסייבר. "איראן מפעילה את שלוחיה גם במימד הסייבר: אני יכול לחשוף היום, שלאחרונה אותרה פעילות של גופי הביטחון האיראנים בשיתוף עם חיזבאללה, בכדי לפגוע בפעילות כוחות יוניפי"ל בלבנון. זאת על ידי מימוש מבצע בסייבר שמטרתו הייתה לגנוב חומרים על היערכות יוניפי"ל במרחב, ושימוש בהם על ידי חיזבאללה. זוהי פגיעה נוספת של איראן וחיזבאללה באזרחי לבנון, וביציבותה של לבנון".

הוא סיכם: "בשנים האחרונות בלמנו ניסיונות רבים לפרוץ לחברות פרטיות וציבוריות, בארץ ובחו"ל. אני קורא גם לציבור לדרוש "אחריות קיברנטית", ולהעניש חברות וגופים שלא פועלים בהתאם להנחיות".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן