הוגשו כתבי אישום: ערבים מאום אל פחם ידעו על תכנון הפיגוע בחדרה והתעלמו

שני צעירים ערבים, חסן מחאג'נה ומוחמד גסאן מחאג'נה, שידעו על תכנון הפיגוע בחדרה לפני כחודש, בו נרצחו שני לוחמי מג"ב - מואשמים הבוקר ב"אי מניעת מעשה טרור" | הפרקליטות מבקשת להאריך את מעצרם

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 29/04/22 11:18 כח בניסן התשפב

הוגשו כתבי אישום: ערבים מאום אל פחם ידעו על תכנון הפיגוע בחדרה והתעלמו
זירת הפיגוע בחדרה, צילום: Gili Yaari /Flash90

חודש חלף מאז הפיגוע בחדרה בו נרצחו שני לוחמי מג"ב, יזן פלאח ושיראל אבוקרט ז"ל. בעקבות הפיגוע, פרקליטות מחוז חיפה (פלילי) הגישה היום (ו') לבית המשפט המחוזי בחיפה כתב אישום נגד ערבי מאום אל פחם, חסן מחאג'נה (18), בגין אי מניעת מעשה טרור, עבירות בנשק וניסיון לפעולה בנשק למטרות טרור. בנוסף הגישה פרקליטות חיפה כתב אישום לבית המשפט השלום בחדרה נגד ערבי נוסף, מוחמד גסאן מחאג'נה (26) גם הוא מאום אל פחם בגין אי מניעת מעשה טרור.

על פי כתבי האישום שהגישה עו"ד רונית גרניק סופר, שני הנאשמים ואיימן אגבאריה אשר ביצע את הפיגוע בחדרה, מכירים מזה שנים ויש בניהם היכרות. במהלך השנתיים שקדמו לפיגוע נהגו איימן ואבראהים, אשר תמכו מזה מספר שנים בארגון דאע"ש והזדהו עם פעילותו, ערכיו ומטרותיו, להיפגש בביתו של איימן, ביחד עם אחרים ובהם הנאשם מוחמד גסאן.  

במהלך המפגשים הרבו איימן ואבראהים לשוחח אודות צדקת דרכו של ארגון דאע"ש, תוך צפייה בחדשות ובעדכונים, וכן הציגו בפני הנוכחים סרטונים המתעדים את הפעילות הצבאית של הארגון, לרבות אירועי טרור והרג אזרחים. בחלק מהמפגשים, אסף איימן את הטלפונים הסלולריים מהנוכחים והרחיקם, וכן פתח את ברז המים בעת שיחתם, זאת מחשש להאזנה ופיקוח מצד גורמי הביטחון.  

תוכל להשיג עבורי נשק?

במהלך חודש פברואר 2022, פנו הנאשם מוחמד ג'סאן וכן איימן מספר פעמים לנאשם חסן וביקשו כי ישיג עבורם שתי קופסאות של כדורי תחמושת לאקדח. לאחר מספר בקשות, הנאשם חסן נעתר, שוחח עם חברו מ' ותיווך בעסקה לרכישת 60 כדורי תחמושת לאקדח, אותם הוא מסר לאיימן.  איימן פנה לנאשם פעם נוספת ושאל באם יוכל להשיג עבורו נשק מסוג רובה, והנאשם חסן סרב.

על רקע תמיכתם הגוברת בארגון דאע"ש, תכננו איימן ואבראהים לבצע ביחד פיגוע ירי בשם דאע"ש. על רקע זה, בחודש מרץ ניגש הנאשם מוחמד ג'סאן אל הנאשם חסן, וביקש לשוחח עימו ביחידות. במהלך השיחה אמר הנאשם מוחמד ג'סאן לנאשם חסן שיתרחק מאיימן מאחר שאיימן מוכן לבצע פיגוע בזמן הקרוב וכל מה שחסר לו הוא כלי נשק.

בתאריך 27.3.22 הגיעו שני המחבלים איימן ואבראהים לחדרה, כשהם מצוידים בשני אקדחים ותחמושת רבה, משהבחינו בלוחמי מג"ב, הם יצאו מהרכב וירו מספר רב של כדורים. כתוצאה מהירי, נרצחו לוחמי משמר הגבול יזן פלאח ז"ל, ושיראל אבוקרט ז"ל.


(הפיגוע בחדרה)