דקה אחרי דקה: כך סוכל ניסיון פיגוע בבית אל

גל הטרור נמשך היום עם ניסיון פיגוע בבית אל, מחבל פלשתיני חמוש בסכין נתפס על ידי רכז הביטחון וקצין הביטחון של בית אל | גנץ החליט שלא לקיים סגר על יהודה ושומרון בחול המועד

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/04/22 22:09 טו בניסן התשפב

דקה אחרי דקה: כך סוכל ניסיון פיגוע בבית אל
זירת פיגוע, אילוסטרציה, צילום: דוברות המשטרה

המצב הביטחוני הרעוע נמשך היום עם ניסיון פיגוע בבית אל שלמרבה המזל ללא נפגעים. מחבל פלשתיני חמוש בסכין נעצר היום (ש') בזמן שניסה לטפס על גדר היישוב במטרה לחדור פנימה ולרצוח תושבים. מי שעצרו את הפיגוע היו רכז הביטחון וקצין הביטחון של בית אל. 

כך סוכל ניסיון הפיגוע בבית אל

  • 10:58: מתקבלת התרעה על דמות חשודה שקרובה לגדר היישוב בית אל.
  • 10:59: סיור הוקפץ לנקודה החשודה.
  • 11:03: החשוד החל לבעוט בגדר ומתקבלות למוקד כ-6 התרעות גדר.
  • 11:04: המחבל מתחיל לאסוף שקי בטון בסמוך לגדר ע"מ לעקם את הגדר ולטפס מעליה.
  • 11:05: רבש"צ וסיור של צה"ל מגיעים לנקודת האירוע, החשוד מזהה אותם ומתחיל לסגת מהגדר בניסיון לברוח. הרבש"צ יורה כדור בודד לאוויר, החשוד עוצר במקום ויורד בחזרה. מזיהוי בליטה בצידו השמאלי של ג'קט החשוד, עולה שהוא חמוש בסכין. 
  • 11:18: קצין הביטחון של בית אל חובר לרבש"צ, ולוכד את החשוד על הגדר. 

נציין כי מתחקור ראשוני עולה כי החשוד תושב סילוואד ללא תעודה מזהה עליו. מתחקור של החשוד עלה כי בכוונתו לבצע פיגוע לעבר יהודים וחיילים בישוב.  גששים שסרקו את האזור זיהו את נתיב ההגעה של החשוד מהכפר ביתין.

ההחלטה של גנץ בליל הסדר: לא יוטל סגר על איו"ש בחול המועד

בעקבות גל הטרור, בעיצומו של ליל הסדר התקיימה הערכת מצב טלפונית בראשות שר הביטחון בני גנץ ובהשתתפות הרמטכ"ל אביב כוכבי, ראש השב"כ רונן בר, סגן ראש השב"כ, ראש אמ"ן, ראש אמ"ץ, מתאם פעולות הממשלה בשטחים ורח"ט מבצעים במשטרה.

בהערכת המצב הוצגה התוכנית להמשך פריסת הכוחות הנרחבת בתפר ובמוקדים השונים ביהודה ושומרון במהלך חול המועד, לפי המתווה שגיבש צה"ל. עוד החליט שר הביטחון בהמלצת גופי הביטחון שלא יוטל סגר על איו"ש בחול המועד וכי ימשיכו להתקיים הערכות מצב בהמשך בהתאם להתפתחויות.

צה"ל מבצע מעצרים באיו"ש