ביקור היסטורי וראשון: הרמטכ"ל כוכבי נחת במדינה ערבית

רב אלוף אביב כוכבי נחת בבחריין והתקבל בקבלת פנים רשמית בראשות ראש המטה הכללי בצבא בחריין | סגן הרמטכ"ל, אלוף הרצי הלוי, ממלא את מקומו של הרמטכ"ל בהיעדרו

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/03/22 17:14 ו באדר ב'

ביקור היסטורי וראשון: הרמטכ"ל כוכבי נחת במדינה ערבית
אביב כוכבי, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, נחת הערב (ד') לביקור היסטורי ראשון בממלכת בחריין. בפתח ביקורו הראשון במדינה, התקבל הרמטכ״ל במעמד קבלת פנים רשמי, בראשות ראש המטה הכללי בצבא בחריין, רב-אלוף ד׳יאב סקר אל נועימי איתו הוא נפגש. בהמשך נפגש הרמטכ״ל עם שייח׳ נאסר בן חמד אל-חליפה, מזכ״ל מועצת הביטחון העליונה והיועץ לביטחון לאומי.

במסגרת ביקורו, עתיד הרמטכ״ל להיפגש עם בכירים נוספים במערכת הצבאית ובהנהגת בחריין ועם מפקד הצי החמישי, אדמירל צ׳רלס בראד קופר, במפקדת הצי החמישי האמריקאי הנמצאת בבחריין. הביקור מתווסף לפגישות נוספות שהתקיימו לאחרונה כחלק משיתוף הפעולה עם צבא ארצות הברית, ביניהן ביקורו של הגנרל קנת׳ מקנזי, מפקד סנטקום.

אל הרמטכ״ל מתלווים ראש אגף אסטרטגיה ומעגל שלישי, אלוף טל קלמן, ראש חטיבת קשרי חוץ, תת-אלוף אפי דפרין וראש חטיבת המחקר, תת-אלוף עמית סער. ‏סגן הרמטכ"ל, אלוף הרצי הלוי, ממלא את מקומו של הרמטכ״ל בהיעדרו.

נזכיר כי בתחילת חודש פברואר שר הביטחון בני גנץ ביקר גם הוא בבחריין לראשונה. גנץ חתם עם שר ההגנה הבחרייני עבדאללה בן חסן אלנעימי, על הסכם שיתוף פעולה ביטחוני היסטורי ופומבי, בין בחריין לבין ישראל.